2011. május 21., szombat

Szingapúrban vagyunk, ez már a végállomás? - Pancon 3 (23. rész)

Április 19. szerda, Surabaya. Horgonyra kellett állnunk 15-én, mert az autódaru, amit hoztak nem megfelelő. Majdnem felborult és beleesett a raktárba, amikor megpróbálta a második sorban levő márványtömböt kiemelni. De 17-én visszahoztak a konténerkikötőbe, jött egy 120 tonnás autódaru és azóta folyamatosan megy a kirakás.
$###LEAD_END###$
A Pancontól távirat jött, miszerint vitájuk van az átvevővel, és azt a fülest kapták, hogy megpróbálják a hajót visszatartani. Ha ez nem sikerülne, akkor szabotázsakcióktól tartanak. Minden szóba jöhet a munka lassításától a főgép megrongálásán keresztül, tűz, akármi.
Eddig semmi nem történt, de nekem ez az egész misztikus, hihetetlen, értelmetlen. De nem otthon vagyok, ki tudja, mik errefelé a szokások?
P. Feri kint volt a városban, lesántulva jött be. Izomszakadásra gyanakszom.
Ebéd után ki akartam menni. Egy shipchandler kislány felajánlotta, hogy motorral kivisz a vásárolni. Amikor a motorra felültem, a hajójárónál lebzselő taxis nagy patáliát csapott, mert rontja az üzletét. Így nem mentem ki, nem akartam, hogy problémája legyen. Aztán a Kicsivel (matróz) úgy döntöttünk, hogy kisétálunk a kapuhoz, és ott ülünk taxiba. A taxisnak meg megmondtam, hogy állhat a fejére is, senki nem fogja felfogadni a hajóról. Később mondták, hogy el is kotródott hamarosan.
Majdnem a kapunál voltunk, amikor Ony és egy srác motorral utolért minket. Én Ony (shipicsajszi) mögé, Kicsi a srác mögé ült, így aztán motorral mehettünk ki a városba. Ez a kislány – volt vagy huszonöt éves – fantasztikusan motorozik. Én, aki rettenetesen félek motoron utas lenni, tökéletes biztonságban éreztem magam. Pedig ebben az ŐRÜLT ázsiai forgalomban nem egy leányálom vezetni! Osztott pályás autóúton a forgalommal szemben repesztettünk, kacsáztunk a kocsik között, és csodák csodája, senki nem villogott, dudált, vagy ökölrázott ránk! Mondom, ránk, mert amúgy duda, fékcsikorgás meg minden volt… Ám minden simán ment, nem történt semmi azon kívül, hogy megérkeztünk a Tunjungan Plazába, ebbe a fantasztikus bevásárlóközpontba! Vettem egy inget, pár apróságot a szupermarketban. Beültünk egy McDonaldsba kólázni. Ony elment egy trafikhoz, visszajött négy darab cigivel. Rágyújtottunk. Közben mondta, hogy marihuana, itt teljesen legálisan lehet venni. Ha már égett, nem oltottam el, félig elszívtam, aztán odaadtam az indonéz srácnak. Az égvilágon semmit nem éreztem, hogy bármiféle hatása lett volna. Büdös volt, passz. (2010: ez volt életem egyetlen találkozása a fűvel).
Este a hajón vettem négy pólót tíz dezsőért.
Délután jött egy telex a Seascottól, miszerint a Pancon nem alkalmaz minket tovább, így megyünk mindannyian haza. HURRÁ!
De azért nem értem! Miért? Ők kérték, hogy maradjunk. A barba rákérdezett, nem vették a fáradságot, hogy válaszoljanak. Érthetetlen.
P. Ferinek izomrándulása van, jó sánta. Nekem a derekamon van egy seb, nem gyógyul napok óta. P. Sanyinak a combján egy gennyes folt, ami terjeszkedik…
Éjfél körül kész lehetünk a kirakással. Hat óráztunk, dög fáradt vagyok, nap közben nem tud az ember aludni.

Április 20. csütörtök, Surabaya, úton. Éjjel egyre kiraktak, révkalauz 05:20-ra jött. Nem volt semmiféle szabotázs!
Délelőtt jól kialudtam magam, a szél bejár a kabinablakon, csak 28 fok van, kellemes.
Szeretnék egy hordozható számítógépet venni. De most, hogy eldöntetett, hogy hazamegyünk, nem tudom lesz-e elég pénzem?
A huszonnegyedik fejezetnél tartok, illetve azt befejeztem.
Szingába 23-án, vasárnap érkezhetünk. Megyünk, mint a golyó.
Encsike, hallod? Megyek haza, neked! Ez egy délelőtti kávékori puszi! (Itt 14:28 van, otthon 09:28, azaz a délelőtti kávé ideje.)

Április 21. péntek, úton. Még hat nap, és otthon lehetek, ha minden jól megy! Az idő kellemes, hűvös van, 28 fok és a szél is fúj.

Április 22. szombat, úton. Még öt nap! Holnap lesz az utolsó menetőrség!

Április 23. vasárnap, úton, Szingapúr. Letelt az utolsó menetőrség. Délután egy után Szinga elé értünk. Este hétre álltunk horgonyra. Hárman bejöttek a Pancontól. Ők hozták a hírt, hogy a tulaj úgy döntött, hogy a javítás végéig maradok. Ezt nem bánom, tehát nem négy nap van hátra. Burmai legénység fog jönni, húszan lesznek. Holnap délután harmincnégyen leszünk a hajón!
Még két fejezet van hátra, és befejezem az Atlantic Start.

Április 24. hétfő, Szingapúr. Természetesen nem jöttek meg a burmaiak, a javítást elkezdtük.
A tulaj Surabayán megígérte, hogy kapunk légkondit a hajóra, mert tűrhetetlen meleg van. Ebben igaza volt. A hajó holland építésű, csak szellőztetése van, ami az Északi-tengeren való hajózásra nagyon is elég. Tegnap délután bejött a gyár főmérnöke és felmérte gyorsan, milyen a légkondicionáló költsége. Nem tudok összeget, csak annyit, hogy ma kaptunk 14 darab ventillátort, minden kabinba egyet. Nesze neked légkondi!

Címkék

8-as (1) 9/11 (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (21) naan (1) Napló (217) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)