2012. március 15., csütörtök

Itt a sipi, hol a sipi? - MV Humber (18)

Péntek, június 21. 109.2 kiló vagyok. Reggeli: tojásrántotta, ebéd: egy tányér frankfurti leves, vacsora rácponty makrélából. Rizs nélkül! Akkor meg milyen rác?
K. Á.-tól halételt tanultam - mert nagy halász - , illetve szabadban főzhetőket:
Harcsapörkölt: Szalonnával pörköltet csinálunk a harcsából, rövid lére (kicsit levesesebb mint a csirkepörkölt), hozzá pirított morzsával meghintett galuskát adunk. Ráadásul a harcsát maga szokta halászni! Ugyanis nagy halász, és ilyeneket tud, hogy mi az a kece és a billing.
Most már én is tudom: a kece egy dupla háló - és semmi köze sincs a "kis kece lányom"-hoz - , egy nagy lyukú, és egy apró szemű. Az apró szeműnek nekimegy a hal, átúszik a nagyon, és ezzel egy zsákot képez a háló túloldalán. Ebből a zsákból aztán nincs kiút. Az egész egy kereten van, és a fenéken húzzák.
A billing egy speciális háló, és sötét éjszakán használják, hogy a hal meg ne lássa. A nyelére egy kör alakú keret van szerelve, arra a háló. A csónak a partra merőlegesen csurog, egy ember a farban halál csendesen evez, hogy irányba tartsa a csónakot. Az evezőtől a hal megriad, és beljebb úszik. A halász a csónak orrában tartja a rúdra szerkesztett billinget. Abszolút mereven, mintha karót nyelt volna, mozdulatlanul. Azt a pillanatot kell elkapni amikor a hal megérinti a hálót, melynek a kerete függőlegesen áll. Akkor villámgyorsan a hal alá kell fordítani, és már benne is van a hálóban. Ugyanazzal a mozdulattal ki lehet emelni.
Kakaspörkölt: Szalonnás pörköltet csinálunk az egy-másfél éves kakasból. Csuszatésztát megtejfölözünk, és azzal tálaljuk. Természetesen mindezt bográcsban, a szabadban kell elkölteni néminemu vörösbor társaságában...
Most késő este van, és nem tudok lefeküdni, mert holnap kiállunk a dokkból, és az elvégzett munkákat nekem kell ellenőriznem, illetve ott lenni a befejezésnél. Nagyon megnyomorította a lábamat a tegnap vásárolt új munkáscipő. Ráadásul a betét nem passzol bele rendesen, és így estére a csillagokat láttam, úgy belevágott a sarkamba.
Apa levele, amit expressz légipostán múlt csütörtökön feladott, még nem érkezett meg, pedig minden nap kérdezem Titit vagy Papát a két ügynököt, sőt a címet is megmutattam nekik, jó, de semmi...!
Állítólag lányok jöttek be késő este. Nem láttam őket.

Szombat, június 22. 108.8 kiló vagyok. Kijöttünk a dokkból. Senki se tudta, hova megyünk, még most se, pedig dél elmúlt. Egy hajóra vagyunk rákötve, várjuk, hogy miként alakul a sorsunk. Így most a hajtás megszűnt, de rám is fér, mert fáradt vagyok.
Tegnap este kaptuk a hírt, hogy megvan az új parancsnok. Szlovák. Nem magyar, de nem baj, az a jó, hogy a HMS küldte, és így nem kell görögöt kérni. Az biztosan "kicsinált" volna minket hónapok alatt, és akkor a HMS elveszti ezt a négy hajót, és nekünk kevesebb lehetőségünk van a munkára. Két hónapra szerződött, amíg a magyar barba lejön. Ny. A.-t várjuk, a fia házasodik, utána lejön.
Délután újabb manőver, és kijöttünk a szénrakodóhoz, igaz, hogy a város vagy tizenöt kilométerre van, de ha a kapuhoz álltunk volna, és a szénrakodóhoz akartam volna kijönni, ugyanilyen messze lenne! Szóval várom a hétfőt, amikor kontrollra megyek a bőrgyógyászhoz, és telefonálok Encsinek, aztán nem tudom, mikor jutok újra telefonhoz! Ötkor, manőver után ledőltem, és úgy elaludtam, hogy na! Néha felébredtem arra, hogy valaki horkol a kabinban, de senkit se találtam, így hétig húztam a lóbőrt.
Este szólt a barba, hogy lányok voltak a hajón, Eduardo mondta neki, hogy valamilyen úton módon bekeveredett egy lány hozzá, neki fogalma sincs róla, hogyan... És hát több hölgyemény is akad az övén kívül. A barba megígérte, hogy aki nem küldi el azonnal, az mehet haza. Fél óra múlva szép libasorban ballagtak le a hölgyek a járón...

Vasárnap, június 23. 108.6 kiló vagyok, és negyedik hónapomat fejeztem be!
Itt van Karacoglu úr, és a görög most egészen kisfiú. Ugyanis a román(török) kijelentette, hogy addig nem fogadja el a raktártetőket, amíg le nem festjük (nem probléma), és amíg a "hose test"-et meg nem csináljuk (lehetetlen). A hose test (vízpróba) annyit tesz, mint a raktártetőket becsukni, és vízsugárral bőven mosni a raktártetőket, és ő figyeli, hogy beáznak-e? Hát lehetetlen a raktártetőket megcsinálni, ehhez egy három hónapos komoly javítás kellett volna. Sajnos úgyis elengedi a hajót, ez csak szórakozás a göröggel - de milyen jó! - , és nekünk állandó problémáink lesznek, mert a raktárak újból beáznak, és nincs mit tenni. Mr. Bott minket fog cseszegetni érte, mert ugye a hajó megkapja a papírokat, és mi leszünk a hozzá nem értők, mert nem tudjuk vízmentesen lezárni a raktárakat!

Carlos, az amoroso

Reggel egy kis balhé volt: Carlos, a matróz (mert van egy hegesztő is), reggel hatra nem jött be a városból. A fedélzetmester szólt, hogy menjen haza. Megbeszéltük M. Lacival és a barbával, és úgy döntöttünk, hogy megy. Otthonról kérünk egy kormányosmatrózt.
Reggel nyolckor jön a harmadik tiszt, hogy éjszaka a bárban Carlos szólt neki, hogy ő ma nem dolgozna, mert úgyis vasárnap van, legfeljebb nem túlórázik, mert leszerelmesedett, és a kedvessel kívánja a napot tölteni. Ezt T. kicsit késve mondta meg, ugyanis hat előtt illett volna szólnia. Így aztán egész délelőtt vacilláltunk, mi legyen Carlossal?
Mi szól mellette? Az, hogy menetben jól dolgozik, nincs vele semmi probléma. Az, hogy a szerződése értelmében, joga van szólni, és a vasárnapi munkát elutasítani.
Mi szól ellene? Az, hogy van két figyelmeztetése a barbától, és egy tőlem. Előre kell kérnie, ha munka alól felmentést kér.
Talán azt figyelembe kellene venni, hogy a latinoknak más az időérzékük, ebben a tekintetben sokkal lazábbak, nincs mit tenni.Most megússza egy figyelmeztetéssel. Hozzáteszem, ha ezt Amerikában csinálja, szó nélkül megy haza, mert ott kapunk salvadori matrózt. Este benéztem a fiamhoz, és majdnem elérzékenyültem. Feküdt a szófán, és aludt, olyan koszosan, ahogy abbahagyta a munkát. Persze lehet, hogy a súlyzózás vette ki az erejét, mert tegnap este láttam, hogy gyúrta magát. Hogy ma is csinálta-e nem tudom, mert én is aludtam vacsora helyett, csak nem volt aki elérzékenyüljön azon, hogy milyen édesdeden szundizom...

Hétfő, június 24. 107,7 kiló vagyok. Baj van! Megkaptuk a papírokat, a BV kiállította mindet, tehát a javításnak vége, mehetünk berakni, és minden egy hatalmas kupleráj. Semmit nem csináltak meg, a ballaszttankok csöveit most toldozgatják-foltozgatják, használhatatlan, és az is marad... A raktártetőkre nincs szigetelő gumi, hogy lehet így rakományt felvenni. Tony az okostojás szerint Bukarestben van már a kamion, amelyik hozza. Nem hihető. Ugyanis mit keresne Bukarestben, ha Konstancára jön, nem esik útba! Na mindegy, lesz ami lesz, csak rajtunk csattan majd az ostor...
Mese az egyszeri ship's chandlerről

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ship's chandler. Ez a s'chandler (továbbiakban shipi) igen jóhiszemű, és valószínűleg butuska szerzet volt. A főnökével egyetemben. Mindketten a kies Konstancán laktak.
Hősünk egyszer hogy-hogy nem, bejött a Humber nevu elvarázsolt hajóra. Azt hitte, hogy ez egy rendes tengerjáró, és minden úgy történik, mint a valóságban. (valószínűleg ő egy álruhás, de buta királyfi volt!) Megkereste a parancsnokot, és felajánlotta a szolgálatait:
- Egy életem, egy halálom, fejemet a kezedbe ajánlom, rendelj bármit, és én behozom a hajódra - mondta a captainnek, akiről nem tudta, hogy a gonosz ABS embere. A barba elküldte a gazdasági tiszthez, aki mindenféle álnok ígéretekkel elkábította, és csomó mindent rendelt. Az egyszeri shipi ennek igen megörült, mert a butuska azt hitte, hogy nagy pénz áll a házhoz. Többször is megfordult Konstanca és Mangália között, hordta a piros ARO-jával a szép zöldséget, a friss húst, a tojást, konzerveket, meg mindenfélét, ami egy ilyen hajóhoz hasonló szerkezetre kell, hogy az ABS nevű gonosz varázsló emberei enni tudjanak. És ráadásul a kezét dörzsölte, hogy milyen jó üzletet csinál...
Egy szép napon, amikor már mindent behozott, a hajó fogta magát, és elment Konstancára. Így az egyszeri, de együgyű shipi felkereste a parancsnokot, hogy kérje a pénzét. A jóindulatú, ámde lyukas zsebű parancsnok mindenféle gyermekmesét adott elő, mi szerint az ABS varázsló azonnal küldi a pénzét, mintegy 10.000 dollárt. Erre megnyugodott és elment.
Két nap múlva visszajött a lyukas tárcájú parancsnokhoz, hogy nem kapta meg a pénzét. Az újra megmutatta az üres zsebét, és megígérte, hogy intézkedik. Fel is adott egy telexet Mr. Bottnak, a gonosz varázslónak, akit ABS-nek is hívnak, és kérte a pénzt. Erre a varázsló méltatlankodni kezdett, hogy miért nem tud várni, és majd átutalja a pénzt. A szegény barba megmondta, hogy a bankátutalás elnevezésű akciót elindította a varázsló.
A hoppon maradt kereskedő azon panaszkodott, hogy a varázslónak sok-sok pénze van, neki meg kevés, és ha nem kapja meg, akkor tönkremegy, mert nem tud újabb hajót ellátni friss zöldséggel, meg gyümölccsel. A gonosz ABS-t ez nem különösebben érdekelte, és minden napra kitalált valamit, mert a shipi, és a főnöke mindennapos vendégek lettek az elvarázsolt Humberen.
A lyukas zsebű parancsnok, minden alkalommal igen sajnálkozott, de se pénzzel, se banki értesítéssel nem tudott szolgálni.
Végül az egyszeri shipi megunta, hogy minden nap megetetik a hajón, és nem jött többet.
Most a lyukas zsebű parancsnok azt üzente a gonosz varázslónak, hogy az eladó a Harbour Masternél kezdeményezi az Elvarázsolt Humber Hajó letartóztatását, de a szerencsétlen nem tudja, hogy ebben az ABS-nek nagy praxisa van, és mi az neki?
Így jár az a buta ember, aki hisz a Gonosz Varázslónak. Még akkor is, ha szűkiben vagyunk a kajának, és újabb szállítás kellene, de a lyukas zsebű parancsnoknak nincs bőr a képén azt mondani, hogy hozzon újabb árút. A többi, és okos shipicég pedig istentelenül drága, még a Gonosz Varázslónak is, de hát ő az Amerika nevű tündérkertben lakik, mindennap hamburgert zabál, és nem érti, hogy a gazdag, kétszemélyes román vállalkozás miért nem kölcsönöz neki 10.000 dollárt pár hétre-hónapra?
Jóéccakát gyerekek...
Beszéltem délután Encsivel, ha minden jól megy, akkor szerdán vonatra ülnek, és lejönnek Konstancába!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (17) naan (1) Napló (213) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)