2012. március 21., szerda

Végre itt az assszonykám! - MV Humber 19. rész

Kedd, június 25. 108 kiló vagyok. Ugyanis tegnap délben sztrapacska volt, és egy kistányérnyi kijárt nekem is. Aztán este négy darab mics is elfogyott a korsó Dréherhez. Utána Palival találkoztam a városban, és megkerestük a szakácsot és Bélát a kambúzert, és még két üveg bűn rossz helyi sört megittunk, így reggel fejfájásra ébredtem, és arra, hogy rossz a gyomrom. Így ma koplalok.

Megy a traktor, megy a traktor a Humberhez...

Most az ércrakodónál állunk a 84-es rakpartnál. Az egyes kapu tizenkét kilométer, ezt kell lenyomni gyalog a kikötőn belül, ha valaki kimerészkedik a városba. Mit meg nem tesz az ember azért, hogy az asszonyt felhívhassa!
Tehát a sörözés után eltaxiztunk a kapuhoz, és bejöttünk. Ott várakozott egy kikötői taxis hiéna, aki 50.000 leiért be is hozott volna. Drágállottuk. De szerencsénk is volt, hogy nem fogadtuk el az ajánlatát, mert jött a következő hiéna, aki 10.000-ért behozott. Igaz, pótkocsis traktorral volt, de örültünk, hogy egyáltalán akadt valamilyen jármű.
Fenséges utazás volt: síneken, gödrökön robogtunk át, eltévedtünk, bejártuk a kikötőt keresztbe hosszába, de mint az okosok mondják a végeredmény számít, és egyszer csak beértünk! És ez a lényeg!
Így terjednek a rémhírek

Reggel Ninó jön vigyorogva, hogy hallotta, jön le az ő édes jó anyja, és ma érkezik!
- Kitől halottad? - kérdezem kissé búsan, mert meglepetésnek szántam.
- Sz. Pista mondta, hogy tegnap este felszállt a vonatra, amivel a kápóék jönnek, és ugye az ma érkezik! - mondja nagy örömmel.
- Álljunk meg egy szóra! Mik a tények? Felszállt a vonatra, ez igaz. De látta valaki, hogy el is jött vele? Mit szólna Szabolcs, ha hazajön Nagykovácsiból, és nincs senki otthon? Tény, hogy kereste a új kápót, mert levelet adott át számunkra. De arról hogy velük jönne szó sincs. Csak holnap ül fel, és csütörtökön érkezik.
Szeretem a minden lében kanál embereket, akik csak azt mondják, amit látnak, illetve a feleségük mondott a telefonba... Ennyire hihető amit eskü alatt vallanak!
...és a mese folytatódik...

Az egyszeri shipiről, ugyebár. Aki butuska, meg hiszékeny, de nagyon dühös, és ráadásul ő van otthon. És ezt nem veszi figyelembe a Gonosz (de buta amerikai) Varázsló. Így aztán amikor az iciri-piciri-shipiri találkozott a szépséges és jó tündérrel, megkérte, hogy segítsen rajta. A jó tündér íziben kecskebukát vetett, s két kikötőkapitánysági úriember képében meglátogatta a Gonosz Varázsló hajóját, és azonnal megbüntette őket ezer dollárra. Háromszázat azért mert festettük a hajóoldalt, és hetet kell fizetni, mert a gépházban engedély nélkül hegesztettek.
De azért meg kell mondanom, hogy valami baj van a szokásos igazságszolgáltatással, ami a mesében ugye kötelező, mert a két jó tündér átvételi elismervény nélkül zsebre vágta a lealkudott büntetés összegét! De így a Gonosz Varázsló hajóján be lehetett fejezni az elkezdett munkákat.
Ám a Tündérhivatal a szegény kis shipi mellé állt még ezeken túlmenően is, és bírósági határozattal fenyegette meg az Elátkozott Humbert, miszerint Mr. Bott Fővarázsló köteles kifizetni a 10.000 dollár körüli számlát, 6.000 a bírósági költség, és 5.000 a Harbour Master Office által kirótt büntetés.
Na most aztán a Gonosz Varázsló elgondolkozhat azon, hogy mi a jobb üzlet:
Egy hónapig használni a kicsi shipi pénzét (a kamat miatt - legalább 125$!), vagy kifizetni plusz 11.000 dollárt?
Aki tudja, majd mesélje el az okos amerikai Fővarázslónak...
És aki nem hiszi, az ne járjon utána, inkább hozzon nekem sós perecet, mert irtó éhes vagyok. Eddig ittam egy citromos teát, és megettem egy pár virslit és két savanyú uborkát. (Ma van a Sztrapacskabőjt napja!)
Komám asszony, hol a kápó...?

Fogós ravasz kérdés!
Ugyanis négy felé jött Titi, az ügynök lihegve, hogy nem érkezett meg az új kápó, a vonattal. A hálókocsikalauz szerint nem szállt fel senki Budapesten a kocsiba!
Megoldásra váró rejtély! Ott álltunk, illetve ültünk tanácstalanul, mert éppen kávéztunk. Távirat haza a HMS-nek, hogy hol van? Akkor nekem eszembe ötlött Sz. Pista, és megkérdeztem, a felesége látta-e a vonaton az eltünt illetőket? Ugyanis a feleségével jön (Fruzsi a "Szomszédok" c. teleregényből). Ott voltak! Akkor most hol vannak?
Aztán mint minden rejtély, ez is megoldódott. Elkerülték egymást az ügynökkel, és szállodába vonult (igaza van). Most nagyon várom, a levelek miatt...
De nem hozta, ezért most nyomtatok, és holnap megy haza a napló, mint levél.

Szerda, június 26. 107,0 kiló vagyok. Megkaptam Encsi levelét. Apáé is megérkezett, a naplórészletekkel, azt írja, jó a naplóm, irodalmi. Ez nagy örömmel tölt el. (Csak tudnám mitől az? Én leírom azt, ami hajón történik, az én nézőpontomból, ami lehet, nem a teljes valóságot tükrözi, de azért az én szemszögemből nézve igaz. Örülök, hogy Andrásról is jókat ír.
Encsike írja, hogy nagyon élvezi a lakást, a levelet is az erkélyen írja, látja a naplementét a budai hegyek felett... Milyen jó neki! De ha hazamegyek kiülünk kettesben, csak jól fel kell öltözni mivel december lesz, s fogjuk majd egymás kezét...
Jó utat Lajos!

Délután háromkor hazautazott a kápó, és Márti a felesége. Szerettem vele dolgozni, jó szakembernek, és kellemes embernek ismertem meg. Bármit kértem tőle, igyekezett megtenni, ha lehetséges volt. Reggelente, hatkor, jókat kávéztunk a szalonban a javítás alatt. Jókedélyű, vidám pasas. Bárcsak minden kolléga ilyen lenne! Most hazamegy és övé a nyár. Vajon nekem mikor jut újra egy jó nyaralás (olyan, mint az elmúlt évben volt)? Jó lenne újra együtt dolgozni, bár azt mondja, ez volt az utolsó hajója (nem hiszem!).
A fiam boldogsága...

Ha ezt látnák az öreg tengerészek! Nimród fiam gurival fest! Még négy hetes tengerész sincs... Persze most mindenki ezt csinálja az egyes raktárban, mert hajrá, fessük ki, lehet, hogy urea rakományunk lesz, és azt rozsdára nem rakhatják. Nim eleinte csak söpört a festők előtt. De Sz. Pistát elhívtam vizet vételezni, és ő rohant fel a fedélzetmesterhez, hogy:
- Elment a Pista, most ki fog helyette festeni?
Hát megkapta a lehetőséget, és most boldogan fest a többiekkel. Én négy éve matróz voltam, amikor először kaptam gurit kézbe, de ehhez tudni kell azt is, hogy addig nem is igen volt MAHART hajón...
...és az enyém:

Jön Encsi és Szabolcs!
A barba kiment este Laciékkal vacsorázni. Mint az ilyenkor szokásos jött pár telex. Egyet megválaszoltam, de a másik a HMS-től jött, hogy holnap érkezik az új parancsnok, és a chief felesége. Most egy kicsit vigyorgok magamban...

Csütörtök, június 27. 107.3 kiló vagyok. (Sajnos!) Mr. Bott-tal beszéltek, a konstancai berakás törölve, valahol itt akar rakományt szerezni Brazíliának. Milyen szerencsés ez a Ninó!
Megy a szálak gubancolása, és én utálom a cselszövőket. Misi panaszkodik Sz. Pistára (a két dudás egy csárdában tipikus esete, mert mindkettő fedélzetmester és Misi azt hiszem egy kicsit féltékeny rá) hogy uszítja a srácokat. Nem tudom, amíg valaki nem jön nekem problémával, addig én nem veszek róla tudomást.
Egyébként hazaküldtük Carlost. Ma se jött be hatra, valamit habogott, hogy problémája volt a kapunál, és kért még egy lehetőséget, de ez már az ötödik volt, és Cabelloban megkapta tőlem az utolsó figyelmeztetést! Sajnálom, mert jól dolgozik, de mint említettem volt, amoroso típus, és ez hajó, ahol dolgozni kell, a kifogásai nem vehetőek figyelembe. És sajnos a salvadoriaknak időnként példát kell statuálni, hogy ne szaladjon el velük a ló. Sajnálom ezt a tizenkilenc éves fiút, de nem tehettünk mást a barbával.
Úgy készülődtem, hogy egyre kimegyek a család otthonmaradt része elé az állomásra. 11-kor látjuk ám, hogy a mögöttünk álló uszály egy éles, letörött darabja nyiszálja a farköteleinket. Miután előre kellett shiftelni, így elkezdtük a manővert. Nem részletezem, mert a legrosszabb álmaimban se jöjjön elő. A tizenötméteres szabadoldalú hajó, ballaszt nélkül, úgy viselkedett, mint egy dióhéj. Ráadásul partról elfújó szél volt! A román mooringmenek (azok, akik a köteleket kezelik a parton) meg hülyék. Nem csinálták azt amit mondtunk, tetű lassan mozogtak, így nem csoda, hogy a hajó orrát a szél kifújta. Két orrkötéllel kellett volna magunkat húzni, de az új, és vastag kötél nem volt elég hosszú, mert úgy lett a partra kiadva kikötéskor, hogy a kötelet (200 m. hosszú) megfeleztük, és mindkét végét kiadtuk. Ez most szerencse is volt, mert amikor elszakadt a segédkötél (boca, stopper), akkor nem tudott kiszaladni a hajóról a kikötőkötél, mert mindkét vége a parton, kikötőbakon volt. Délután kettőre végeztünk, így a manőver előtti problémám (végzünk-e addig, amire az ügynök értem jön) megoldódott, nem "kellett" kimennem az állomásra.
Manőver közben összerugdaltam a köteleket, begyulladt a köszvényem. Lerogytam ebédelni, és úgy éreztem, mozdulni se tudok. Ha akkor érkezik Encsike, ki se tudtam volna menni elé a járóhoz.
De negyed négy körül jöttek meg, és addigra már egy kicsit összeszedtem magam. Csak a baj az volt, hogy egész este borzalmasan kínlódtam a lábammal.
A lényeg azonban, hogy itt vannak! Szabolcs is, az Asszonyka is! És ha minden jól megy, akkor Pireuszig itt is maradnak, ugyanis ott vesszük be a megrendelt anyagokat, élelmiszert (hadd legyen egy jó kis üzlet a khioszi rablóknak!). Megjött Juraj L., az új barba is, Á. legnagyobb örömére.
Laci, az örömök elrontója

Estefelé megjött M., és híreket hozott. A tudomány jelenlegi állása szerint Juzsnijbe megyünk berakni (Odessza kikötője) vagy Casablancának, vagy Brazíliának. Az utóbbira szavaznék.
Rossz hírrel is szolgált. Ehhez tudni kell, hogy Juraj - aki egyébként kellemes pasas, és szerinte Szabolcs kiválóan beszéli az angolt az ő szintjén - három elsőtiszti beosztás után, most lett parancsnok. A szolgálatát kis hajókon töltötte, nagy hajón nem volt, főleg ilyen nagyon nem. Így a Seascot azt üzente, hogy a biztosító nem fogadja el Jurajt parancsnoknak, tehát Á. nem mehet haza!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon olvasmányos írás, mindig történnek a dolgok :) (na, ezt jól megfogalmaztam :D)

    VálaszTörlés

Címkék

8-as (1) 9/11 (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (21) naan (1) Napló (217) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)