2012. szeptember 11., kedd

Készül az új regény, azaz ha unalmas a menet... - MV Humber 40.

A csöppnyi kabinban
Péntek, október 4. Durban, olajozás. Milyen kár, hogy nem ma reggel álltunk be, akkor kimehettem volna a városba, és vehettem volna egy nyomtatót (talán...)
Ma gazdag leszek. Felveszem a szeptemberi járandóságomat, és behajtom a tartozásokat. Lesz vagy ezer dollárom!
Vacsora közben jött egy telex Mr. Bott-tól, hogy "gazdaságos sebességgel" menjünk, mert lehet, hogy Durbanbe visszafordulunk gabonáért. Örülnék neki...

Szombat, október 5. Indiai-óceán. Megyünk... Nem jött semmi, így továbbra is az eredeti irányban haladunk.

Vasárnap, október 6. Aradi vértanúk. Indiai-óceán. Milyen messzi vannak az első magyar felelős kormány minisztereinek a bitója a mai átlagembertől. Mert az, hogy senkinek se jutott eszébe, hagyján. De hogy Szemere Bertalan esetében tanácstalanul tárják szét a karjukat, és csak annyit tudjanak róla, hogy egy utcát neveztek el róla...
Nimród és H. Géza ma fekpadot csinálnak, hogy súlyzózhassanak.
Délután jött az order, menjünk Brazíliába. Hát megyünk, de milyen szívesen! Ráadásul zsákos cukrot rakunk be, saját daruval, ez mindenképpen lesz vagy 30-40 nap. A hozzáértők azt mondják, hogy alábecsültem a rakodási időt...

Hétfő, október 7. Indiai-óceán - Atlanti-óceán. Reggel kilenckor megkerültük a Jóreménység fokát. Már az Atlanti-óceánon hajózunk. Az időre nem panaszkodom, lehetne sokkal rosszabb ebben az évszakban. Dülöngélünk, de nem vészes. Az elmúlt két napban nem sokat tudtam írni, pont a mozgás miatt. A 171. oldalnál tartok...
Este hírt kaptunk a berakásról. Nem cukor lesz, hanem egy folyón berakunk 12.000 tonna gabonát Brazíliában, majd Rio Grandéban felveszünk még 8.000-et. Dél-Afrikában rakjuk ki. valószínűleg Porto Alegrében rakunk be.
Hurrá!
Brazilban rövid berakásra számítok, talán még októberben visszaindulunk, Dél-Afrikában legalább egy hétig tart markolóval kiszedni.
Este tovább olvastam Ninónak a könyvet. Jó meglátásai vannak. Azt mondja két szereplőnek van igazi karaktere, ez így igaz, a deck-boy és Meggyesi azok. Azt mondja, az eleje kicsit vontatott, talán a nem tengerésznek nem olyan érdekes. Ezt valahol éreztem én is, és amikor az igazi cselekmény elkezdődött már éreztem, hogy az első hét fejezetből biztosan húzni kell. Csak még nem tudom, hol, és mit?

Kedd, október 8. Atlanti-óceán. Kiszámoltam a rakományt, nem lehet Porto Alegrében berakni, mert csak 5,80 méter a megengedett maximális merülés. A mi rakományunkkal 7,60-at merülnénk.
Nincs igazán jó idő. Állandóan lityegünk, amióta a Jó reménység fokát elhagytuk. Na és a hőmérséklet! 14-15 fokos hideg van! Borzalmas...

Szerda, október 9. Atlanti-óceán. Megyünk... Újabb ujjgyakorlatot kaptam, kiszámoltam, és most várunk. 20700 tonna rakomány lehetne valahonnan...
Irtó hideg van továbbra is...
187 oldat írtam eddig.

Csütörtök, október 10. Atlanti-óceán. Megyünk... Legújabban Paranaguába. 20.700 tonna ömlesztett cukor lenne, saját daruval berakva. A tudomány mai állása szerint. Ajjaj... A Thompsonokkal és a Jumbókkal - gondolom markolóval - sok-sok napot venne igénybe. Még szerencse, hogy a tudomány napjainkban rohamléptekkel fejlődik...
Délután természetesen távirat jött, kettő is, és úgy néz ki, hogy egyre biztosabb a paranaguai rakomány. Már azt is tudjuk, hogy saját daruval rakjuk be, és "big bag"-ben jön az árú (egy tonnás zsákok), beemeljük, s a raktárba öntik. Hetek kérdése, mikor lehetünk készen...
200 oldallal kész vagyok.
Nem rossz dolog ez az írás, csak egy bökkenő van: testmozgásnak nem a legjobb. Ugyanis most így néz ki a napirendem: reggel 4-8 a hídon vagyok (ülök, olvasok, és keveset járkálok), utána leülök a szövegszerkesztőhöz, és írok fél tízig. Utána szundi délig. Ebéd után újra a könyvet írom, majd kávé, és a szolgálat (ülök, olvasok, keveset járkálok), majd este újra a könyv, és alvás. Nem az a kimondott - fizikai erőnlétet próbára tevő - triatlon...
Ha befejezem a Sea Falcont, és Nimródék is elkészültek a fekpaddal, akkor egy kicsit súlyzózni akarok.

Péntek, október 11. Atlanti-óceán. Megyünk... De már azt is tudjuk, hova! Délelőtt megjött, hogy Paranaguát lefixálták, a Fekete-tenger vagy a Balti-tenger lesz a kirakó. Én a Balti-tengernek örülnék, Rostocknak, vagy Lengyelországnak. Ha Rostok, vagy más német kikötő lenne, akkor Achimot kereshetném meg, ha lengyel lenne, akkor elmennék a Tengerésztiszti Főiskolára, személyesen megbeszélni a tanfolyamot...

Szombat, október 12.Atlanti-óceán. Megyünk... Délelőtt tíztől este nyolcig kipufogószelepet javítottunk, addig álltunk. Napok óta terveztük, csak mára lett olyan az idő, hogy nem mozogtunk. Kezd melegebb lenni, délután már húsz fok volt.

Vasárnap, október 13. Atlanti-óceán. Megyünk...

Felment a pulzusom...



És írok, mint a megszállott. 241 oldallal kész vagyok. Ma főleg átdolgoztam. Kihúztam, hozzáírtam, betoldottam. Nagyon félve fogtam hozzá, mert bizonytalan voltam, jól teszem-e? De most már tudom, hogy megérte. Biztos vagyok benne, hogy a javára vált, sokkal jobb lett tőle (bár eddig se írtam unalmasan - remélem). Az utóbbi napokban sokáig vívódtam, hogy folytassam-e? Olyan részekhez értem, amit nehezen szültem meg. De most már fantasztikusan élvezem, és most hogy az utolsó harmada jön, és egészen pontosan tudom, mit akarok írni, fel vagyok dobva. Hogy mennyire? Naponta mérem a vérnyomásomat. Jó. Délben is ellenőriztem: 134/82, de a pulzusom 108 volt, annak ellenére, hogy egész délelőtt itt ültem a gépnél. Megdobogtatja a szívet az írás... És ez jó!
Este folytatni akartam, de nem tudtam. Olyan szellemi fáradtság vett rajtam erőt, amilyet régen éreztem... Így maradt a pasziánsz.

Hétfő, október 14. Atlanti-óceán. Megyünk... És írok. Huszonkilenc oldalt írtam ma, 260-at eddig... Élvezem, élvezem, élvezem... Szeretem Meggyesit, sajnálom Kölesdit, de mit tehetek, ilyen az élet...

Kedd, október 15. Atlanti-óceán. Megyünk...

Szerda, október 16. Atlanti-óceánTegnap jött a hír, hogy csak két-három napot kell horgonyon állni a külső horgonyzóhelyen.

Csütörtök, október 17. Atlanti-óceán. Távirat érkezett, hogy van egy szabad rakpart, és ha az arra váró hajónak nem készül el a rakománya, akkor kikötés érkezéskor. Állunk elébe, addigra minden rendben lesz, kezdhetjük a berakást, csak azt nem tudom, hogy fér belénk a 20.700 tonna cukor. Az ügynökség szerint 54-et kubál (egy tonna = 54 köbláb), ez túl magas. A szakirodalom szerint a cukor sf-je (stowage factor) 42-45. Lehet, hogy számcsavarás? (45 - 54)

Péntek, október 18. Atlanti-óceán. Már ideje lesz kikötni. 295 oldallal kész vagyok, és már eléggé a végén járok. Nem lehet több hátra, mint húsz-harminc oldal. Szeretem amit írok...

Szombat, október 19. Atlanti-óceán. Hétfőn reggel kilenckor jön a pilot, bevisz a belső horgonyzóhelyre, és 22-én kikötünk... Ezt táviratozta az ügynökségünk. Hiszem, ha látom!
Befejeztem a Sea Falcon c. könyvemet. Megírtam, de még sok munka van vele. Simítások, javítgatások...

Vasárnap, október 20. Atlanti-óceán / Paranagua, horgonyon. Kicsit korán érkeztünk volna, így aztán fél öttől fél hatig visszafelé mentem, hogy a horgonydobás olyan tíz körül legyen...
Tegnap megbeszéltem S. Zsolttal, hogy ő csinálja a könyvekhez a borítótervet. Ezért el kellett, hogy olvassa az Atlanticot... Érdekes: ugyanaz volt a kifogása, mint az apámnak! Van egy fejezet, amelyik szakmai szempontból abszolút korrekt, tehát az olvasó nem értheti, így alaposan át kell írnom. Apa tanácsára kétharmadát már kihúztam, de úgy látszik, nem eléggé. Most már van annyi tapasztalatom, hogy tudom, hogyan kell érdekesen megírni, és meg is teszem...
Zsoltnak nagyon tetszett...!
Most a menyasszonya is elolvassa, kíváncsi vagyok, ő mit mond, mert ő még majdnem laikus...

Hétfő, október 21. Paranagua, horgonyon - kikötőEste kikötöttünk.

Egy puszi története...



Mert ma kaptam egyet... Úgy kezdődött, hogy horgonyon bejött a vizsgálat, és akinek nincs tengerészkönyve, azokra az Immigration (rendőrség) 700 $-os büntetést rótt ki. A három román hegesztőnek nincs, ez Mr. Bott számlájára megy. Ezen kívül Éva és Márti sem rendelkezik seaman's book-kal. Tehát az ő büntetésüket a férjük fizeti, és ráadásul ki se mehetnek a városba...
Szegény Éva egy hónapja feni a fogát, hogy eljut Dél-Amerikába, és tessék... (Hogy a büntetésről ne is beszéljünk...). Mindenesetre a barba eltette az útleveleket, és így a rendőrség nem vitte el.
Kikötés után az ügynök közölte, nincs büntetés, és mehetnek ki...
Ezt én közöltem, és mint a jó hír hozójának egy puszi minimum kijárt... (De csak Évától...)
8 nap berakást jósolnak.
A Lido bárt bezárták, ahol 1993-ban a videót csináltam, mert túl sok heroint fogyasztottak (a lányok...)
Élvezem a brazil rádiót, éjjel nappal üvölt az URH a kabinomban...
Egy dollár egyenlő 1 reál...
Őrület, hogy mi volt este. Rakodás beindítása, daruk beállítása, közben raktárnyitás, eső, raktárcsukás, nyitás, eső, csukás... Én közben az ügynökséggel, a rakodással, a draft surveyorral foglalkoztam...
Holnap valószínűleg orvoshoz megyek, egy nagy szemölcs van a nyakamon, azt vetetem le orvossal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (17) naan (1) Napló (213) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)