2012. szeptember 29., szombat

Ügynök a vízben! - MV Humber 42.

Szerda, október 30. Atlanti-óceán. Elindultunk egy Fekete-tengeri kikötőbe. Oda szól a cukor a Bill of Lading szerint.
Ma délben kezdenek a matrózok, a tegnapi nap igen megerőltető lehetett nekik, hajnali négytől este nyolcig egyhuzamban dolgoztak! Ninóhoz reggel nyolckor benéztem, húzta szegény a lóbőrt.

Csütörtök, október 31. Atlanti-óceán. Egész nap a kazettáimat rendeztem. Felvettem kilenc órányi URH adást, és négy kazettám lett 90%-ban brazil zenével tele!

NOVEMBER

Péntek, november 1. Atlanti-óceán. Távirat érkezett Mr. Bott-tól, hogy Ventspilsbe, Lettországba megyünk. Palmasról megy haza B. Zoli és Sz. Béla. Nagyon várom már L. Lajost, ő jön vissza...! Azt mondta, többet nem hajózik, de hát tengerész, vagy mi a szösz?

Szombat, november 2. Atlanti-óceán. Átolvastam a Sea Falcont, és találtam egy új címet: Bonzsúr Dóra. Ehhez tudni kell, hogy a két nő, akik egy-egy tengerész szívét megbolondítják a Bonzsúr és a Dóra névre hallgatnak.

Vasárnap, november 3. Atlanti-óceán. Ma nem dolgoztak a matrózok. Készültünk az esti pupabulira. Jó volt. Csak két szelet hátszínt, két szelet tarját ettem meg, ráadásnak egy halat.

Hétfő, november 4. Atlanti-óceán. Ma nem ettem semmit, mert böjtölöm a tegnapi napot. Amióta elindultunk Paranaguából egész jól megy a fogyás, csak nem tudom a súlyomat, mert az elektronikus mérleg egyáltalán nem akar működni, ha a hajó egy kicsit is billeg.

Kedd, november 5. Atlanti-óceán. Megállunk Las Palmason, és nemcsak olajozás miatt, hanem a főgépet is kell javítani. Remélem, hogy most végre kijuthatok a városba. Nem kapjuk meg a megrendelt anyagokat, mondván, hogy túl drága hely. A raktártetőhöz szükséges ékek megjönnek, festék is, más nem. A barba telexezett Khioszra, hogy az azért nem lene rossz, ha kapnánk néhány gurit is, amivel festeni lehet...

Zsolt és Éva az olvasóm

Megbeszéltem Zsolttal, hogy ő csinálja a könyveim borítóját. Ezért átadtam neki az Atlantic Start elolvasásra. Jó véleménnyel van róla, de ami még jobb, felfedezte ugyanazokat a hibákat is amit apa mondott: sok a szakmai szöveg az elején, túl sok mindent a párbeszéddel oldok meg, kevés a leíró rész. De jónak tartja.
Éva szerint túl sok a kurvázás a könyvben...
Elolvasták a Bonzsúr Dorát is.
Sokkal jobb, volt az egyöntetű vélemény (ez az enyém is). Sokkal jobb figurák vannak benne, jobb helyzetek, élőbbek a szereplők. Zsolt szerint érdekes látni, hogy mennyit fejlődtem a két könyv között. Persze ehhez ott a Zsan is, én tudom, hogy az is kellett ahhoz, hogy tudjam, mit szabad írnom, hogyan szabad írnom...
A Bonzsúr Dorában jók: Meggyesi, Tatai, Kölesdi, Kőrösi és a felesége, Dóra és a helyzetek sokasága, az, hogy pergő cselekménye van, hogy mindig történik valami, a szakmai részek olyanok, amit az olvasó úgy fog fel: ez egy tengerészregény, nyilván vannak olyan dolgok, amikhez mi nem értünk, de azért nagyjából mindannyian kapiskáljuk, miről van szó... Jó sztorik vannak benne, nincs kurvázás - persze úgy, mint az Atlanticban, mert azért van... - szép a szex és még szebb a szerelem is benne.
Zsoltnak nagyon tetszett Meggyesi alakja, ahogy leszerelmesedik, és elzsibbad az élménytől...
Elkezdtem ma délután a Nagy sztori című könyvet... Ki hinné el, hogy tengerészekről szól...?

Szerda, november 6. Atlanti-óceán. Reggel irtó álmos voltam, órát állítottunk, ráadásul nehezen aludtam el.

Csütörtök, november 7. Atlanti-óceán. 31 oldalt megírtam, és a fiam szerint ez "érdekesebb mint az előző", pedig azt (A Bonzsúr Dorát) nem is ismeri.

Péntek, november 8. Atlanti-óceán. Ma végre meg tudtam mérni magam. 104,6 kiló vagyok. Van olyan nap is, hogy csak reggelizem, és slussz. Most könnyen megy, nem tudom, miért...? Az a baj ezzel az elektronikus mérleggel, hogy nem viseli el a hajó legkisebb rázkódását se, ha teljesen sima vízen megyünk, akkor működik csak. És az elmúlt napokban enyhén, de billegtünk.

Megtanultam valamit...?

A Nagy sztoriban a 40. oldalnál járok. valószínűleg igaza van a fiamnak. Ez sokkal jobb könyvnek indul, mint a Bonzsúr Dóra... Stílust váltottam, és másképpen írom. De azt hiszem, ez csak egyelőre van így, mert a cselekmény most így kívánja. A könyv középső része olyan lesz, mint az eddigiek. A vége megint más. Mert pontosan tudom, hogy fejezem be. Illetve van három variáció, de azt hiszem, az "amerikást", bármennyire is sajnálom is, elhagyom...
Eddig írtam három könyvet: Az Atalantic Start, a Zsant, és a Bonzsúr Dórát.
Az, hogy hogyan írok, és milyenek a könyveim, természetesen más lapra tartozik, de úgy érzem, sok-sok buktatón túl vagyok, és tudom, hogy sokkal könnyedebben írom a történetet, mint régen. (Még két hete is nehezebben ment, amikor befejeztem a Bonzsúr Dórát, bár meg kell mondjam, hogy a harmadik harmada ilyen szempontból már nekem is tetszik, akkor már nagyon éreztem a dolgokat, élveztem az írást. Nem mintha előtte nem így lett volna.) És meg kell mondjam, hogy ebben S. Zsolt is nagyon sokat segített. Volt egy jó meglátása:
Körülbelül ilyen stílusú volt a mondat amit valahol leírtam az Atlanticban: "Kiment a házból, vett egy újságot, s miután elolvasta, felöltözött és elutazott Prágába." Túl sok mondatomban nagyon sok esemény van bezsúfolva. Persze lehet, hogy néha szükséges - a helyzet dönti el, de nálam ez többször előfordult. Én pontosan tudom, hogy ez a megállapítás nekem sokat segített. Erre azóta odafigyelek, és sokkal pergőbb a cselekmény, mert az apró események kifejtése során sok mindent el lehet mondani, amit eddig nem tudtam. Sőt! Ez volt szükséges ahhoz, hogy úgy írjak, ahogy már ezután folytattam:
Most már tudok olyan dolgokat, amit eddig nem.
Csuda jó dolog könyvet írni...!
Szombat, november 9. Atlanti-óceán. Nem kötünk ki Las Palmason... Nem lesz nyomtatóm. A franc essen beléjük... De legalább jön L. Lajos, és ez is a jó hírek közé tartozik...
Nem tudom, hogy jól kezdtem-e el a Nagy sztorit? Lehet, hogy másképpen kellett volna megírni az elejét? Nem tudom, most egészen bizonytalan vagyok... Abban reménykedem, hogy a későbbiekben úgy tudom folytatni, ahogy elterveztem, akkor pedig jónak kell lennie.

Vasárnap, november 10. Atlanti-óceán. Lassan megyünk, később érünk... Délután mentőcsónak riadó volt, siralmas végeredménnyel. Majd gyakoroltatjuk az urakkal...
Reggel rántottát ettem, a szakács csinálta, rettentő zsíros volt, megfeküdte a gyomromat. Ebédre egy nyomorult csirkecombot képtelen voltam megenni. Este a fagyit letoltam.

Hétfő, november 11. Atlanti-óceán. Nem szeretem Sz. Bélát, mert készül haza... De legalább annyi jó van a dologban, hogy ez leutazókat jelent, akik levelet hoznak otthonról. 
Minden nap napozom. Már jó barna vagyok. Viszont nem ettem tegnap déltől, ha a fagyit nem számítom. Majd holnap reggelizem, aztán holnapután is... Kíváncsi vagyok, hány kiló vagyok, mert nem tudom magam mérni. Két napja 103,5 kilót mutatott a mérleg...
Remélem Palmason, annak ellenére, hogy nem állunk part mellé, nem mozog majd a hajó, és így pontos adattal tudok szolgálni, mint Meggyesi...
15-én mennek Béláék, és 14-én érkezhetnek a hajóra L.-ék...

Kedd, november 12. Atlanti-óceán. Teljesen nyugodt nap, süt a nap, napoztam, jó barna vagyok, és Mr. Bott továbbra is hülye. Illetve a görögök, de ez nem csoda, mert ők görögök. Jött egy telex, hogy milyen jogon rendeltünk az ügynökségtől 15 pár munkáskesztyűt, amikor az rettentő drága. Ráadásul ott a telexköltség is, ami még drágább. Egészen véletlenül a hajón is van telex, és ki tudjuk számolni, hogy a távirat ára kevesebb mint öt dollár. Akkor mi a rettentő drága a kesztyűben...? Hiába, a görögök útjai kifürkészhetetlenek...

Szerda, november 13. Atlanti-óceán. Nem javítunk, nem ácsorgunk, hajnalban elmegyünk, amint kész a bunkerolás, és bejöttek a váltók... Leveleket kapok...!

Csütörtök, november 14. Atlanti-óceán. Na, mit mondtam? Kaptam levelet! L. Lajos meghozta. És javítani se kell. Lajos, amint megtudta, mi a gond, kijelentette, hogy nem gond...
Jó kis bolondokháza volt. Megjött az élelmiszer, a sör kartonja 19$, ettől Sz. Béla kiakadt... Aztán hét óra körül riasztottam Éváékat, hogy menniük kell, tíz után indultak... Közben a sztór... Az oxigén és acetilén palackok... Aztán az ügynök beleesett a vízbe, de a járót kihalásztuk.

Ügynök a vízben!

Ez jópofa volt... Ülök a kabinban, és az asszony levelét olvasom. Kopognak.
- Tessék! - de nem nyit be senki.
- Adelante! - üvöltök. Pabló dugja be a fejét. A parancsnok hívat, mondja. Ali mutatja, hogy egy ember van a vízben. Kinézek, hát, milyen igaza van...! Az ügynök feküdt a mentőgyűrűn, és a feneke világított... 
- Na, hogy működik a világító bójánk...? - kérdem büszkén a barbát.
Közben a matrózok a kötéllétrát szerkesztették, hogy feljöhessen. Az történt ugyanis, hogy a csónakból a járóra lépett, és a közepe táján járhatott, amikor a csónak alulról meglökte a másfél tonnás vaslépcsőt, ami leszakadt a rögzítő szerkezetéről. Az a része, amelyik a fedélzethez rögzíti. Tehát a lánc, ami az ellenkező végén tartotta, megfogta. Ebből az következik, hogy az emberünkkel a lépcső előre bukott, és ő minden bizonnyal, egy szép fejessel a vízbe röpülhetett. Szerencsére a különböző okmányokat, amiket a kezében hozott, nem dobta el. Így megvannak, csak kissé cikis lapozni...
A hajóra visszavenni a lépcsőt ment mint a karikacsapás... Milyen jó, hogy a hajógyárban megcsináltatta Mr. Bott. De arra, hogy a rögzítő, és a forgórészt is megjavítsák, nem volt se pénz, se energia. Most az törött el...
A tudomány jelenlegi állása szerint Klaipedára megyünk kirakni. Azt mondják, kellemes kis litván város. Van aki azt mondja, lett, de lehet, hogy észt. Majd ha a térképen megnéztem, megmondom.
Innen most Falmouthba megyünk bunkerolni. Nem kell röhögni! Ez valóban így van. Óvatosan, lépésről lépésre közelítjük meg Klaipédát. Angliában még úgyse voltam...
Sajnos 105,5 kg vagyok, de ez is négy kiló mínuszt jelent 15-16 nap alatt. Jó lenne Klaipédán már a 100 körül lenni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (17) naan (1) Napló (213) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)