2012. november 18., vasárnap

Gdanskban, mínuszban, papucsban... MV Humber 46.

Kedd, december 10. Balti-tenger, Gdansk, horgonyon. Mindössze tíz órás az út... Reggel hatra meg is érkeztünk.

Tegnap este kiborult a bili...


Rakott káposzta volt vacsorára - állítólag, ugyanis én régóta nem vagyok e kérdésben illetékes - , és ehhez tejfelt adtak. A rádiós-gazdasági tiszt 8 dl. tejfelbe beleöntött négy deci vizet, és volt pofája kiadni így. Rettenetesen felháborodtak... És ez az ökör, tette azt akkor, amikor van ötven liter tejfel a hajón. A barba megmondta neki, hogy ez az utolsó dobása, legközelebb megy haza. (Azt hiszem, sajnos, csak a szája jár neki is...) Mindenki felháborodott azon is, hogy a tésztás napokat kivéve, egy csomó tésztát akar etetni a hajóval. Ő szereti, mondta, de hát ez kit érdekel?
Az, hogy angolul nem tud, az a legtermészetesebb, és mindenhez alig konyít... Hogy mennyire korlátolt, az abból is látszik, hogy eldicsekedett kétszer is:
- A Mahartnál elküldték pszichológushoz, mert nem alkalmas erre a munkakörre.
- H.G. parancsnokot teljesen kiakasztotta, és az lehülyézte
Nekem hajbókol, és ettől irtózom, libabőrös leszek. Lefelé pedig szívességet tesz, ha valamit megcsinál, ami a dolga... Nekem lehozná a kabinba amit rendelek - de nem élek vele - másnak nyitvatartási időt ír ki, és nem ad ki semmit időn kívül...!
Buta: nem képes egy táviratot lemásolni. A barba már nyomtatott nagybetűkkel írja, de képtelen megbirkózni a feladattal. Egy telex leadása legalább egy óra. Ma "elfelejtette" leadni az érkezési táviratot. No comment! (Egy jó rádiós már álmában is tudja, mikor milyen hivatalos távirat megy...). Nekem ma beírt a deklarációmba egy plusz komputert, mert "nem vette észre", hogy a deklaráció első sorában ott van... Jól néztem volna ki, ha keresik rajtam!
Hogy tudta ez az ember nyugdíjig kihúzni ebben a munkakörben...?
Távirat jött Mr. Bott-tól, hogy a raktárakat csak söpörjük, mert zsákolt cukrot rakunk be. A kirakóról nincs hír, mert mint írta: számtalan variáció van még... Így ma söpörtük a cukrot. Magába szívta a légköri párát, összegyűlt a szirup a raktárban, nem lehet söpörni, kenődik, borzalmas. Állítólag holnap 11 óra körül bemegyünk, és délután háromkor kezdjük a berakást. Kész csoda lesz, ha elfogadják a raktárakat...

Szerda, december 11. Gdansk, horgonyon. Hát... mit mondjak? Azt hiszem, ennél borzalmasabb hír nem jöhetett volna! Algériában rakunk ki...! Ha fél évvel megússzuk a kirakást, akkor szerencsések vagyunk! Hogy ez a Mr. Bott minden szarba így bele tud tenyereltetni minket! Őrület... Mikor tudok hazamenni? Mert Algírból semmi esetre se, ott a világ kincséért se lépek partra, csoda lesz, ha nem bolondulok meg...! Az hogy ott szálljak repülőre, az egyszerűen lehetetlen! Nem teszem meg azt a szívességet, hogy egy jöttment, rohadék állat packázzon velem, kiröhögjenek, és izzó gyűlölettel vegyenek körül, csak azért, mert fehér vagyok... Ez persze nem jelenti azt, hogy most én fröcsöghetek az arabokra, de ők rám nem! Ugyanis csak az algériai fanatikus muzulmánokkal van baj... Ők ölik indokolatlanul a fehéreket, ők lázítanak, ők a gyilkosok... És most oda kell mennünk!
Estére kikötöttünk. Karácsony, 24-e előtt be akarják fejezni a hajót. Majd meglátjuk... Pedig milyen jó lett volna, ha lehívhattam volna az asszonyt...

Csütörtök, december 12. Gdansk.

A raktárakat nem fogadták el...

Reggel hétre megjöttek a surveyorok, és ahogy az a nagykönyvben meg vagyon írva, visszadobták a hajót. Száraz és tiszta raktárak kellenek... Ezt persze mi tudjuk, de Mr. Bott akarata volt, hogy így jöjjünk ide. Na, most itt vagyunk! Ez jó?
Pénzünk még nincs, ezzel nem foglalkozik a barba... Nincs semmi apró a hajón, ezért nem tud fizetni. Tegnap az ügynök megígérte, hogy hoz be aprót, de erről semmi. Ma abban fáradozunk, hogy kimossuk a raktárt, szerezzünk söprűt, rongyot a feltörléshez, béreljünk melegítő ventillátort, hogy a raktárak kiszáradjanak... Még egy normális vízhatlan ruha sincs a hajón. Megrendeltük, mire befejezzük, talán megjön... Haza kéne menni, már idegesít a hajó: a csak nincs, és mi vagyunk a hülyék... Már elég nehéz vidáman felfogni...
Kimenni se tudok - a pénz miatt - , hogy szabaduljak a gondoktól... Klaipedán legalább ott volt a tengerészklub, és napi négy-öt dollárból jól éreztem magam. Viccek, ma hallottam a szakácstól...

Kopognak a rendőr ajtaján. Kiszól:
- Ki az?
- Én...!
- Ééén...?!

A gazdag ember kérdése: Miért görbe a banán?
A szegény emberé: Miért? Görbe a banán?

A banán jó a látásra...
Láttál már szemüveges majmot?

A kutya kedvence a fokhagyma!
Hogy egy kevéshez hozzájusson, képes megenni egy egész szál kolbászt...!

Telefon haza...

Este hét után kimentünk, hogy telefonáljunk. Cs. Zoli és a fia azért, hogy a feleséget, gyereket, menyasszonyt lehívják kikötőire, én szintén az otthon maradt "maradékot" akartam lecsalni. Taxiba ültünk, 30 zlotyért be is vitt... Érdekes, vissza tizenöt ötven volt csak. Netán otthoni taxis vitt ki a városba...?
A pályaudvaron kerestünk telefont. Sok van, mind foglalt, és elég gyengén muzsikálnak. Nem tudják jól leolvasni a telefonkártyát, nem hall a központos... Vagy fél kilenc is elmúlt, mire beszéltem a központtal. A hívókártyám letiltva... Azt hiszem azért, mert amikor kiváltottam, még nem íratták át Lugossyék a telefont a nevükre, és én onnan kértem az áthelyezést, de ez komplikált, csak én értem, a Matáv csak néz mint a barom...
Encsike nagyon sopánkodott, hogy karácsony előtt elmegyünk Gdanskból, így nem jöhet le kikötőire, pedig olyan nagyon jó lett volna együtt tölteni a karácsonyt!
- Akkor gyere! - mondtam, és ő szegény nem akart hinni a fülének, amikor elmondtam, hogy nagy valószínűséggel csak az újévben fejezzük be a berakást! Ugyanis a Jóisten velünk van, és azért nem fogadták el a raktárakat, hogy nem mehessünk el karácsony előtt, és ők lejöhessenek kikötőire!
Ha minden jól megy, akkor jövő héten pénteken érkeznek... Remélem, a pénteki órát el tudja cserélni, és Szabolcsot is elengedi az iskola...

Péntek, december 13. Gdansk. Reggel hatkor folytattuk a raktártakarítást, szépen szárad a raktár, pedig melegítős ventilátorokat is rendeltünk, lehet, hogy nem lesz rájuk szükség... A mosóvizet nem dobhatjuk ki, ezért várjuk a tartálykocsit, amelyik elviszi a vizet...
Tegnap láttam Computer World üzletet, kimegyek, és megnézem, hogy tudok-e venni printert... Minden az ártól függ!

Szombat, december 14. Gdansk. Ma kimentem Wrzeszczbe, ez Gdansk és Oliwa között van, de hát ezeket a városokat nem lehet szétválasztani, annyira egybeépültek. A 15-ös villamossal tizenöt megálló a kikötőtől... Seprűt kerestem a raktártakarításhoz, mert természetesen Klaipedában partvisokat küldött az Asal (a görögök), mert az a legolcsóbb... Végigjártam egy csomó üzletet, végül egyben találtam négy darabot, nem is ez a csoda, hanem az, hogy az utcán többen megállítottak, hogy hol vettem. Mert már ide is betörtek a nyugaton közkedvelt, használhatatlan, de szemre tetszetős ócskaságok...
Sok üzlet van, bevásárlóközpontok egymás mellett, de a választék közel azonos... Talán olcsóbb mint otthon, de lehet, hogy csak látszat, és a jó holmik itt is drágák.
Bejártam vagy tizenöt komputerüzletet, és mindenütt ugyanazt a választékot találtam. Árban pontosan annyi egy nyomtató, mint Klaipedán volt... valószínűleg hétfőn megveszem, mert nem tudok nélküle létezni.

Hogy én milyen marha vagyok...!

Ugyanis mikor kimentem kissé szórakozott voltam... A villamoson ülve arra eszméltem, hogy fázik a lábam. Huzat van, gondoltam, és ebbe bele is nyugodtam volna, ha nem nézek a lábamra... Papucsban voltam! Kissé avantgárd viselet a télikabáthoz, mínusz két fokban, de hát itt is vannak csudabogarak, nem nagyon lógtam ki közülük...
Amikor bejöttem, elmeséltem, jól kiröhögtek, de Levente a harmadik gépész, és a fedélzetmester mondták, hogy látták, és csodálkoztak, de nem akartak szólni, mert hátha...
De hogy "mit hátha", arra nem tudtak értelmes magyarázatot adni!
Meghozták a raktárventilátorokat, most két napig fűtjük, szárítjuk, söpörjük, és majd hétfőn kezdjük a berakást.
Nagyon várom Encsikét és a kisebbik fiamat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) 9/11 (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (21) naan (1) Napló (217) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)