2012. november 29., csütörtök

Jön az asszony karácsonyra..., nem jön..., jön..., nem jön... - MV Humber 47

Vasárnap, december 15. Gdansk.  Történelmi pillanat: 99.8 kg vagyok...! Ennek örömére ma többet ettem a szokottnál!
Hajnal óta zuhog a hó! Ez túlzás, mert nem is zuhog, hanem vízszintesen hordja a szél...
A raktárak nem a legjobb állapotban vannak. Sok a cukorfolyás, szivaccsal kell mosni, több helyen beázunk, ez a havazástól van... Mi lesz itt holnap reggel? Nagyon rosszkor jött, holnap jobb lett volna...
Jönnek a feleségek... Tegnap az eleknéni, ma H. Géza menyasszonya érkezett, pénteken Encsi, Szabolcs, a fedélzetmester felesége és két gyereke várható...
Ha a raktárakat átveszik, akkor Ninó pénteken szabadnapos lesz, úgy osztom be a szolgálatot, hogy a nappalosok egyike mindig szabad lesz... Így együtt várhatjuk az asszonykát és az ifiurat!

Hétfő, december 16. Gdansk. Hajnali négykor keltem, hogy elvégezzük az utolsó simításokat a raktárakon...! Hatra jöttek a surveyorok. Elfogadták a raktárakat, és nyolckor elkezdték a berakást...
Sajnos 100.5 kg voltam reggel! Ma nem eszem. Tegnap a nagy örömre többet ettem, mint várható lett volna...
Mégsajnosabb, hogy nagyon megy a berakás. Rossz esetben 4000 tonnát berakhatnak holnap reggelig. De azért vannak bíztató jelek is. Jön egy hajó, holnaputánra várják, amikor is elvisznek rakodókat tőlünk. Az idő se lehet mindig ilyen verőfényes! Most kell jól imádkoznunk...!
Beszéltem Encsikével. Szabolccsal mindketten betegek, otthon vannak. Ha tudnak jönni, akkor csak pénteken indulhatnak, ha jönnek. Ugyanis a rakodásról semmi biztos nincs, így minden előfordulhat, tehát csütörtökön újra hívom őket, akkor okosabbak leszünk... Lehet az is, hogy karácsony előtt kész leszünk, de az is, hogy az új évben indulunk...

Vásároltam, apróságok, semmiségek...


Néhány apróságot vettem: gázt az öngyújtómhoz, de kiderült, hogy rossz, így most vehetek egy újat... Vettem egy 8mm-es tisztító kazettát a kamerához, nem tisztítja, tehát szervizbe kell vinnem, mert más baja is van a lejátszófejnek... Többször betettem, de nem változott a kép...
Vettem három karácsonyi kazettát. Egy nemzetközi válogatást dupla album, és egy lengyelt. Megvan a "Cicha Noc", azaz a Csendes Éj lengyelül, a válogatáson is rajta van - ez csodaszép feldolgozás, angolul - , így most már 12 különböző változatban, illetve nyelven megvan ez a gyönyörű, kedves karácsonyi dal...
Három alsónadrág és hat pár zoknival is gyarapodtam...

Kedd, december 17. Gdansk. Majdnem háromezer tonnát raktak be, ez nem jó, de nem is rossz...
100.2 kiló vagyok...
Este kimentem, vettem egy olvasószemüveget, Ninónak jelképes karácsonyi ajándékot, és egy bögrét magamnak. Hatalmas iramban raknak...

Szerda, december 18. Gdansk. 99.9 kiló vagyok. Délben mondta a stivador, hogy a karácsony már biztos. December 24-én 15.00-ig kell átállnunk a másik rakpartra, és december 31-én 15.00-ig kell befejeznünk a berakást. Azt is felajánlotta, hogy telefonálhatok haza.

Változhat az utunk...!

(Látom már a hazautazást...?)Délután már éppen indultam volna az irodába, amikor házi feladatot kaptam: mennyi lesz a merülésünk, ha felveszünk még plusz ezer, kétezer vagy három ezer tonna cukrot. És Algéria se biztos, mert lehet, hogy Jordánia, Pakisztán vagy Sri Lanka lesz a kirakó! Sri Lanka lenne a legjobb, oda legalább egy hónap az út. A következő út végén, a kirakóból mennék haza...! Ez lenne az igazi karácsonyi ajándék! Azon felül, hogy Encsivel beszéltem, és ő legalább úgy örült, hogy jöhet, mint én!

Csütörtök, december 19. Gdansk. 99.5 kiló vagyok! Egész éjjel nem volt rakodás, mert esett az eső!
Sőt, reggel is csak annyit mondtak, hogy meghallgatják az időjárás jelentést és annak a függvényében jönnek rakodni. Mára már csak két ganget ígértek... Hál' Istennek, nem megy mégsem annyira, ahogy az első két napban látszott...
Írtam karácsonyi lapokat... Ma adom fel őket. A mai hírek szerint Jordániába, Aqabába megyünk.

Fedélzetmesterné a pácban...


Délután Cs. kiment telefonálni. Nagy sápadtan jön be.
- Mit mondtál te a feleségednek? - kérdezi. - Azt mondta az asszonynak, hogy nem biztos, hogy jönnek...!
Ezt nem értettem kristálytisztán. Ugyanis Encsivel megbeszéltük tegnap, hogy ma délelőtt megy megvenni a jegyet. Akkor meg miért ne jönnének? Ideges lettem, kimentem Romanhoz, a stivadorhoz, hogy telefonáljak haza. Egykor nincs otthon senki. Kettőkor nincs otthon senki. Háromkor Szabolcs felvette a telefont. Kiderült, hogy Encsike felsorolta a szokásos bizonytalansági tényezőit, de ehhez hozzátartozik, hogy neki semmit se lehet 100%-ra mondani. Jó, ebben van valami, mert mindig bármi közbejöhet... De ha egyszer megveszi a jegyet, akkor nem értem, hogy miért kellett a frászt hozni egy asszonyra, aki amúgy is retteg a leutazástól, most jön először hajóra. Azt nem szabadna ilyesmivel fárasztani. Persze az asszonykám nem tudhatta, hogy Cs.né hogyan fogadja a mondókáját, de ő teljesen kétségbeesve mondta a férjének, hogy nem biztos a leutazás.
Hozzá tartozik még az is, hogy ki tudja, ő mit mondott a férjének, és Zoli mit adott át belőle. Azért egy négyes láncon érkező: ő azt mondta, hogy amaz azt állította, hogy úgy hallotta - ez sose hiteles információ.
Egy a lényeg: szombaton 12:34-kor, ha minden jól megy, és nem jön közbe semmi, akkor lehet, hogy valószínűleg megérkezhet a kis feleségem és a kisebbik fiam is! Lekopogva bal kézzel alulról az íróasztal falapján, hogy a valószínűség még nagyobb legyen...!
Milyen jó lesz nekem holnapután! És Encsinek is, mert kipihenheti magát, szegény panaszkodott, hogy nagyon elfáradt, szeretne nagyokat aludni. Hát itt lehet!
Szegény P. Zoli...Körülbelül egy hete jelentkezett P. Zoli, hogy orvoshoz szeretne menni. Dolgozott a gépházban, végig térdelt, és később észrevette, hogy a térde bedagadt. Jól felpüffedt, de fájdalmat nem érzett. Azóta is dagadt volt, de mivel nem fájt, nem erőltette különösebben az orvost.
Ma délután bejött a kikötői doktor, megvizsgálta, csóválta a fejét... Érzéstelenítette, majd megpungálta. Leszívott egy hatalmas fecskendőnyi véres folyadékot.
- Azonnal haza kell mennie, és kivizsgáltatni - mondta Zolinak. Alapos, és sürgős kivizsgálás kell. Gondolom szegény hogy be lehet tojva. Márta a felesége mint az élőhalott jár-kél, falfehéren...

Péntek, december 20. Gdansk. Ma indulnak Encsiék, holnap érkeznek! A ma érkezett telex szerint Jemenbe, Hodeidába visszük a rakományt.
Gdyniába mentem...Reggel elektryczkára ültem és átmentem a Gdyniai Tengerészeti Főiskolába. Prof. Stupakot kerestem, mert R. barba megadta a nevét, telefonszámát, hogy ő szervezi a külföldiek részére a különböző tanfolyamokat.
A Főiskolán nem találtam. A Dar Mlodzierzy vitorláson volt, a háromárbocos iskolahajón. A szalonban találtam meg, kedves, szimpatikus úriember, aki gyengébben beszél angolul mint én. Ha ő is tanít majd, nem lesz probléma az angol nyelvű anyag megértésével. Felírta a címem, telefonszámom, és egy áprilisban induló tanfolyamra előjegyzett... Majd értesít, és elküldik a tudnivalókat. Azt mondta, lehetőség lesz az ARPA bizonyítvány megszerzésére is (10.000 tonnán felüli hajón kötelező a parancsnoknak, egy továbbfejlesztett, automatikus radar, mely képes a hajók valódi mozgásának meghatározására és ábrázolására is.
Ez után átmentem egy kimondhatatlan nevű captainhez, akik manővertanfolyamokat szerveznek Ilawában, kicsinyített modellekkel. 4600$ a tanfolyam díja! Lehet, hogy jövőre megcsinálom, ha van benne fantázia. Utána kell járnom, de valószínűleg a Seascotnál lehetne ezzel a bizonyítvánnyal hajózni parancsnokként...
Hazajöttem, és borzalmasan rekedt vagyok, fáj a torkom, köhögök, szúr a mellem és a hátam. Most Márta, a kápó felesége ellátott némi aszpirinnel, és "Jolmentivel", most kúrálom magam, hogy mire Encsike megjön, valamivel jobban legyek.
P. Zoli holnap hajnalban megy haza, este érkezik az új negyedik gépész...

Nem jönnek... (Miért nem szeret az Úristen...?)


Délután négykor bejött a stivador, és közölte, hogy a shipper (az árú feladója) őrjöng dühében, amiért délután elvittek egy brigádot egy másik hajóra. Minden túlórát fizet, négy ganget, éjjel-nappal, szombat és vasárnap. Karácsony előtt el kell mennünk!
Kénytelen voltam lemondani Encsiék útját. Szegény asszonyka nagyon sírt. (Én csak azért nem, mert hárman voltunk az irodában, ahonnan telefonáltam, tartani kellett magamat.) Ráadásul, Imre menyasszonya már elindult vidékről, így megkérte Encsit Imre (rajtam keresztül), hogy menjen ki az állomásra, és mondja el, hogy mi történt...
Sírni volna kedvem.
Amikor visszaértem, egy óra múlva elkezdett havazni, pedig az időjárásjelentés azt ígérte, hogy száraz lesz az idő karácsonyig. Ha még esne, akkor talán lejöhetnének, esetleg 23-án, amikor már biztos, hogy maradunk-e?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (18) naan (1) Napló (214) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)