2013. január 23., szerda

Megérkeztünk Alexandriába - MV Humber 50. rész

Szombat, január 11. Földközi-tenger. Kezd hűlni a levegő, reggel már csak tizenöt fok volt... Az algériai partoknál járunk.

Tejbalhé...


Kitört a tejbalhé... Baromság, és nem tudom, kinek adjak igazat? Az eleknek, aki reklamálta, hogy miért nincs tej minden nap, vagy a kambúzernek? De hát az érvei nem igazán érthetőek: nem ad tejet minden napra, pedig van elég a hajón. Inkább ad hetente háromszor fél litert, mint naponta két decit. A röhej az - azon kívül, hogy így többet is ad ki -, hogy amíg minden nap ki volt téve két liter tej a szalonunkban, addig se fogyott el az egész... Igaz, volt aki megitta, később.
Ebből kifolyólag, még egy kicsit össze is vesztem a kambúzerrel.
Később a barba beszélt a szakáccsal, és egészen más megvilágításba került az egész. Utálom az ilyen helyzeteket! Pedig parancsnokként elég sokszor kerülhetek szembe hasonlóval!
A horoszkóp szerint egy mai kiadós veszekedés jobb, mint a hallgatás, ami elronthatja a hétvégémet.
Igaz, veszekedtem a kambúzerrel, és ez a tejbalhé egyébként is keserű szájízt adott...

Vasárnap, január 12. Földközi-tenger. Az algériai partok előtt hajózunk, reggel jó időben, este már viharosabbra fordult... Még nem jön az olasz URH adás. Ma este volt az utolsó óraállításunk.
A horoszkóp szerint ma egy rég tervezett kirándulásra indulok partneremmel, és élveznem kell a mai napot...
Ez, itt, és ebben a formában nem teljesen jött be...

Hétfő, január 13. Földközi-tenger. Hajnalban még nem tudtam megmérni magam, így nem tudom, mennyi lehetek most, de azt hiszem, olyan 97,5 kiló körül... Délelőtt elértük Szicília partjait. Egész szép, nyárias időben hajóztunk. Próbálkoztam, hogy felhívjam Encsikét, mert izgat, hogy mi van Szabolcs csípőjével, de Gela rádió nem válaszolt.
A horoszkóp szerint ma kissé álmosan kezdem a hetet.
Így igaz, mert három nap alatt kétszer állítottunk órát előre, és egész nap álmos voltam!

Kedd, január 14. Jón-tenger. Teljesen nyugalmas nap volt.

Szerda, január 15. Jón-tenger. Délelőtt Pilosz, a nagy sztór napja... Bejött Tony is és Mr. Kavafisz is. Megkaptunk mindent, amit rendeltünk. Mr. Kavafisz azzal búcsúzott el, hogy a tulajdonos a sok rakománykár miatt dupla biztosítási díjat fizet, és ezért nem akar több rakománykárt...
Akkor miért nem hozza rendbe a hajóját...?
Ez a Pilosz, sarki kisboltnak tűnik, mert kikötője alig van. Háromméteres a vize, de hatalmas hajók horgonyoztak az öbölben, és mindegyike sztórt, anyagokat vételezett...

Jön a sörbalhé...?


A sztórral sört is kaptunk. Nem sokat, legfeljebb 15 kartonnal. Az okosok: elektrikus, M. Jani, máris azt fejtegették, hogy még ha nem is olyan jó sör, mint a spanyol, akkor is inkább ezt isszák, ami kb. 8 dollár kartononként, mint a Las Palmason beérkezett San Miguelt...
Nagyot nézett M. úr, amikor a kambúzer közölte, hogy ami érkezett, az mind a hajóé.
Tehát nekik marad a 19 dolláros spanyol...
Biztosan kezdik a pofázást, erre van tíz dollárom!
A horoszkóp szerint ma lehet új életet kezdenem, tanulságos nap lesz, és most érkezett el az ideje, hogy változtassak az étkezési szokásaimon...
Tanulságos volt, mert rájöttem, hogy a görögök ugyanolyan barmok, mint voltak, és az étkezési szokásaimon október végén változtattam. Bár, ha belegondolok, hogy egy hete stagnál a súlyom, akkor újra szigorúbbra kellene fognom a fogyókúrát!

Csütörtök, január 16. Földközi-tenger. Hajnalban 8-as erősségű szél tört ránk, ezért behúzódtunk Kréta alá, és ezzel egy munkanapot nyertünk, mert egész nap nem mozogtunk. Rosszul aludtam, éjfélkor felébredtem, mert egy szekrényajtó csapódott jobbra-balra, a mozgás ütemére, a gyógyszerszekrényben. Aztán a tegnap behozott olajoshordók kötözése izgatott, ezért fél egykor kimentem megnézni, hogy nem mozdultak-e el?
Napközben Kréta szigete alatt hajóztunk. Hülye egy időjárás volt. Hol 9-10-es erősségű szél volt, hol alig fújt. A bukószél itt mindig ilyen erős, ha észak felől jön...
A horoszkóp szerint ma rendet kellene tennem a magánéletemben...
Tessék mondani, az mi...? (Mármint a hajón van ilyen?)

Péntek, január 17. Földközi-tenger. Megúsztuk a Földközi-tengert... Viszonylag csendes időben érkeztünk Alexandria elé...
Egy nagyon fontos megjegyzés a barbáról: eddigi első tiszti tevékenységem alatt az összes parancsnoktól együttvéve nem tanultam annyit, mint tőle, ezalatt a jó öt hónap alatt! Mindig magyaráz, felhívja a figyelmemet dolgokra, buktatókra, és ami a fő, szakmailag jó, és hasznos tanácsokat ad!
Alexandria előtt délután ötkor dobtunk horgonyt, jó egyiptomi szokás szerint, ránk se bagózott senki. Fél nyolckor tudtam csak bejelenteni a kikötői hatóságnak a megérkezésünket.
Eldőlt, hogy itt 14.000 tonna cukrot rakunk ki, és a maradék 6.650-et Port Saidban. Ez azt jelentheti, hogy nem megyünk át a szuezi-csatornán, s a berakó kikötő igen nagy valószínűséggel Európában lesz. Szerintem a volt Birodalom... Ha Mr. Bottnak van egy kis esze, akkor megint vasrakományt szerez, hogy a raktártetők javítását folytathassák. De hát annyi agya nincsen neki, pedig a sok rakománykár miatt már 50 %-kal megemelték a P&I biztosítását is.

Szombat, január 18. Alexandria, horgonyon. Reggelre 96.7 kg-ot mutatott a mérleg.
Változtatnom kell...Muszáj csökkentenem a fogyási ütemet, azaz többet kell ennem. Elkezdett a gyomrom fájni... Nem akarok gyomorsüllyedést, vagy bármi más komplikációt. Tehát nincs más hátra, mint a napi háromszori étkezés, kenyér tészta, és édesség nélkül, mindig kis adagokkal... Mindig ez a legnehezebb!
A nap nyugiban telt, semmi hír a kikötésről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (18) naan (1) Napló (214) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)