2013. május 16., csütörtök

A tevének van ízlése! - MV Humber 56

Szerda, február 19. Alexandria. Horgonyon.

Mr. Kavafisz belelendült

és mindent meg akar csináltatni perceken belül. Az egyes raktár alján 5 zsák magasan áll a víz. Reggel ezért a fenék-kutakat kiszabadítottuk, a Mi Pablo Pablitónk térdig állt a cukorszirupban, és könyékig turkáltak benne, amíg sikerült felszedni mindet. A raktár közepe táján egy zsákmagassággal csökkent a víz szintje.
Utána a raktárkereket csinálták meg a hegesztők, a matrózok segítettek. Közben megjött három raktártakaró ponyva, hogy azzal fedjük le, ha esik az eső. Jó dög nehezek lettek, nem hiszem, hogy könnyen tudjuk majd kezelni. Illetve az utánunk következőknek lesz gondjuk-bajuk elég, a későbbiekben.
A horoszkóp szerint nehezen látom be mások igazát, vadkanként rohanok fejjel a falnak.
Az anyád! Ez a Sz. Gyula!

Csütörtök, február 20. Alexandria. Horgonyon. Ma reggel a görög vízpróbát akart csináltatni. Ez hülye szegény...
Így lementem a raktárba, és ehelyett egy térképet rajzoltam arról, hogy hol lehet kilátni. (Majdnem mindenütt, ahol valami csatlakozás, illeszkedés van!) Közben nyüzsgés kezdődött a hídon: a feltámadt szélben

Majdnem rácsúsztunk egy hajóra

amelyik mögöttünk állt. A barba mint az őrült hívta a pilotállomást, tízre küldték a révkalauzt. Az első dolga az volt, hogy reklamálni kezdett, hogy miért nem előbb szóltunk?
A belső horgonyhelyen igen zsúfoltan vagyunk. És csak hozzák be a hajókat... Közben a szél is feltámadt, csak úgy feszül a horgonylánc! Mire megjött a kalauz, egy M/V Concorde nevű hajó elénk dobta le a horgonyát. Igen kellemes helyzet volt: előttünk a monroviai hajó, a farunk mögött három méterre egy leállított arab. Horgonyhúzás közben nekicsapódtunk a az előttünk levő farához, az eredmény:

Kilyukadt a hajótest

Ezt csak később vettük észre, mert fentről annyi látszott csak, hogy behorpadt. Utána Mr. Kavafisz kiment, és meghagyta hogy dolgozzunk az egyes raktár szelvényein. Elkezdtünk. A szél már viharos volt. Jött az eső. Becsuktunk. Így természetesen nem tudtuk a ponyvát (21x15 m-es) feltenni, hogy védje az esőtől, mert akkor elvitte volna az embereket, mint egy jól működő vitorla.
Gondolom, a barom majd jól felháborodik ezen is.
Kiderült, hogy a horpadás lyukban folytatódik, és természetesen az egyes raktár felső harmadát ütötte át a másik hajó fara. Nem nagy, csak mintegy tíz centis rés támadt.
Késő délután jött egy telex a Seascotttól, majd hanyatt estünk! A captaint felelősségre vonták, hogy miért mentünk neki a hajójuknak? Szóval a Concorde az ő kezelésükben van!

Zsolt elolvasta a Nagy Riportot

És igen-igen jó véleménnyel volt róla! (Ami nem is csoda, hiszen én írtam, ennyi önbizalom engedtessék meg nekem...) Azt mondja:
- Sokkal jobb, mint az eddigiek. (Én is így érzem).
- Ez nem tengerészregény, azaz nem hajón játszódik, hanem csak tengerészek a szereplői, és ez azt hiszem jelentős továbblépés.
- Fordulatos, cselekménydús, érdekes, sőt izgalmas is. A második rész több szálon fut, hogy aztán egyesüljenek, de erre semmi utalás sincs, meglepetésként érte.
- Jók a szereplők. Persze megint szándékaim ellenére alakultak. A főhős, Barkóczi, tépelődő, belülről rágódó ember, akinek a viselkedését a körülmények alakítják, és ez így még jobb is, mint ahogy előre elterveztem, mert a második részben negatív figurát akartam kihozni belőle, de egyszerűen "emberi" lett, és azt hiszem, ez a lehető legnagyobb dicséret az "olvasótól". Kicsit meglepetten hallottam, amit a feleségéről mondott, Franciskáról, mert az erősebben negatív lett, mint ahogy szántam, de ez megint csak hasznára vált a regénynek! A rövid véleménye az első tiszt feleségéről: egy rohadt kurva, intelligens, gátlástalan törtető, karrierista.
- Nagyon sok szereplő (főleg mellékalakok) van a regényben, érdemes lenne a neveket összeszámolni! Erre én nem figyeltem, de az tény, hogy sokat jártam a nevek után, hogy összehozzak ennyit. A magyarok persze nem számítanak, de a portugál és spanyol igencsak próbára tett, van benne dán, ukrán, litván is (miért ne lenne, ha voltam Litvániában?).
Most már csak az otthoniak véleményére vagyok kíváncsi, Encsiére, apáéra, és ha megjelenne, mert akarom, akkor a sok-sok máséra!
Ja, szeretem ezt a regényt! (De a másik kettőt is, az Atlanticot a legkevésbé. A "Bonzsúr Dora" szerintem igen jó cím.)

Új regénytéma...?

De legalábbis egy nagyon klassz sztorit hallottam, ami egy újabb regény indításához pazar lehet! Ugyanis S. Zsolt  elmesélte, hogyan ismerkedett meg menyasszonyával, Évával.
Azt hiszem, ezt mindenképpen bele kell venni egy új könyvembe. Fantasztikus, hogy megint kezd bennem motoszkálni valami, egy jó fejezet él bennem... Gondolom mások is így vannak ezzel, akik írnak. Kíváncsian várom, hogy mire megyek ezzel a témával?
A horoszkóp szerint tegnapi viselkedésem kihat a maira is. Jobban tenném, ha diplomatikusabban oldanám meg a helyzeteket.
Mr. Kavafisszal nem lehet...!

Péntek, február 21. Alexandria. Horgonyon. Ma reggel is kiborult egy kicsit a bili.

Mr. Kavafisz a túlórákba kötött bele

Magyarán azzal kezdte, hogy a hegesztők munkaideje reggel 8-20 között van. Ez nem igaz, mert napi tíz óra van a szerződésükben. Természetesen őt ez nemigen érdekli. Erre rákérdezett, hogy írom-e a tisztek és a fedélzetmester túlóráit. Hát most elkezdtem. Érdekes lett! Nekem eddig 96 órám van, és ami a fő, a szerződésemben 100 óra a kötelező túlóra... Hogy oldja meg ezt a problémát? 
Nyilvánvaló, hogy ebben a hónapban mi kekeckedünk vele, a ki nem fizetett túlmunka miatt! Azt hiszem, nagyot néz majd, ha holnap közlöm vele, hogy megvan a 100 órám, innen hogyan tovább? Ki, és hogyan fizeti?

Bemegyünk?

Délután papírt hoztak, hivatalost, pecsétest a Kikötőkapitánytól, hogy fél háromkor bemegyünk, és rákötünk egy hajóra, s mintavétellel fogjuk az időnket tölteni. Jelentkezett ugyanis a második átvevő, és kezdődik előlről a hercehurca.
A tegnapi igen rossz idő, viharos, szeles, esős, tovább tart, s nincs pilot, mert ilyen szélben nem lehet egy másik hajóra rákötni biztonságosan. Bármilyen hihetetlen, annak ellenére, hogy arabok mondták, kijelentem: igazuk van! Mi felkészültünk, kivettük a búvárszivattyút az egyes raktár fenékkútjából, visszatemettük a zsákokkal, ami megázott, azt szárazzal takartuk le. A raktárt becsuktuk.
Miután lefújták - a legújabb ígéret szerint holnap reggel hatkor manőver -, megjött egy arab, kiderült Mr. Kavafisz hivatta, és a raktártetők javításáról kezdett velük tárgyalni. Na hiszen, mi lesz ebből?
Ha bemegyünk, legalább annyi jó történhet, hogy felhívhatom Enicit.
Egy pofon, egy gyerek. "Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra!", mondja a közmondás. Tehát én ma elkezdtem írni a következő regényemet, a fenti címmel. Valószínűleg ez nem a végleges, de nem hangzik rosszul. Egy hatalmas pofonnal indul, s ha minden igaz, egy gyermek megszületésvel kellene befejeződnie, csak azt kell még kitalálni, hogy mivel töltsem ki a közbeeső mintegy kétszáz oldalt. Ugyanis amit már tudok róla, az az elejéből mintegy harminc oldalnyi, s a végéből is körülbelül ugyanannyi.
A horoszkóp szerint végre eloszlottak a viharfelhők, kiengedhetek. Estére vidám társaság kíséretében még a pohár fenekére is nézhetek.
Nem derült ki, továbbra is viharos az idő, s a vidám társaság pillanatnyilag Mr. Kavafisz halálpofája... Délután elaludt egy széken, tisztára, mintha egy múmia lett volna!

Szombat, február 22. Alexandria. Horgonyon. Úgy érzem, az utóbbi napokban fogytam. Azért csak érzem, mert a hajó enyhén mozog, és a mérleg ugyebár...! Mindenesetre 97.1-et mutatott reggel. A viharos idő tovább tart, semmi mozgás a kikötőben. A hajók, főleg a part mellettiek, jajgatnak, hogy összetörnek, a pilot nem válaszol, vagy "hasznos" tanácsokkal látják el őket! Most szerencsénk van, hogy horgonyon állunki.
Délután feladtam Encsikének egy faxot, hogy nem tudom hívni, ne várja szegény. A parancsnok hivatalosan elküldte a váltási kérelmemet a berakó kikötőből! Visszaállítottuk az őrséget, mert egy hajó túl közel van hozzánk, és állandóan félő, hogy összecsattanunk.
A horoszkóp szerint Kellemes napom volt, írja a könyv, és este a farsangi bálon én nyerem meg a tombolán az első díjat!
Nocsak! A tollasban...?

Vasárnap, február 23. Alexandria. Horgonyon. Egy éve indultam el otthonról!

A munka akkor jó, ha félbehagyják...

Ma az alsó raktárakat lezáró pontonok mozgatószerkezetével kezdtünk el dolgozni. Ez egy olyan valami, hogy a felső raktár mennyezetén két sín fut végig, azon egy kocsi van, amit hosszú kötélzettel lehet mozgatni. Egy láncos emelővel megemeljük a pontont, a kocsi arrébb viszi, s letesszük. Namármost. Természetesen nem működik, mert az egy ABS hajó.
Tehát ma nekiálltunk, hogy kipróbáljuk. Mr. Kavafisz azt ígérte, hogy vesz két emelőt, de aztán úgy döntött, hogy van nyolc rossz, abból biztosan lehet csinálni két jót. Most a kápó nagyon szereti, és szívébe zárta. Így most ezt csináljuk, de biztosan abbahagyjuk, mint a felépítmény megkezdett festését, a raktártakaró ponyvák kötélzetének felszerelését, és az egyes raktár "lecsapolását".

Mindig más a fontos...

Ma jött egy írásos papír, hogy holnap vagy bemegyünk, vagy nem! És erről írást is adtak! No comment!
A horoszkóp szerint délelőtt a testi frissességgel foglalkozzam, a szellemivel ráérek délután. Vegyem elő a nyelvkönyvet, frissítsem fel tudásom, mert a jövő héten szükségem lesz rá!
Délelőtt raktárba le, raktárba fel rohangáltam, mint az őrült, ez a testi frissességet szolgálta, délután a raktárból fel-le rohangáltam szellemileg... A nyelvkönyvemet nem találom.

Hétfő, február 24. Alexandria, horgonyon. Ma szerencsés napunk volt.

A tevének van ízlése...

Mr. Kavafiszt kiette a fene a városba, így egész délelőtt és délután nyugi van, csak a dolgunkat csináltuk. De szép is lenne, ha kint felfalná egy teve!
Megjöttek a raktárponyvákat leszorító kötélhálók. Délután azzal dolgoztunk. A két kettesre felpróbáltuk, jó lett, az egyes raktártetőre holnap feszítjük ki, hogy leellenőrizzük.
Tegnap késő este a román hegesztők elküldték a francba a görögöt. Nem akarja tisztességesen megfizetni a vasárnapi túlórájukat, csak a felét adná, ami jár. Bejelentették, hogy fél órát nem hajlandók túlmunkát végezni.
Este azonban valahogy rávette őket, hogy túlórázzanak, s így befejezték az első szelvényt. Holnap kezdik a következőt, már csak hat van hátra.
A görögöt nem ette meg a teve Alexben. Négyre jött vissza, s vele jött az Intership embere is. Azt mondták, lehet, hogy este part mellé állunk. (Ez körülbelül a huszonötezredik ilyen jellegu információnk!) Az arab szerint két nap alatt eldőlhet, hogy átvesznek-e károsodott rakományt az átvevők? No majd meglátjuk.
A horoszkóp szerint kellemes időben gördülékenyen végzem munkámat. Délutánra tegyem magam szabaddá, hogy gyerekeimmel, családommal tölthessem, mert az utóbbi elhanyagoltam őket.
Szóval Enicit és Szabolcsot már elég régen láttam, sőt, telefonon is régen beszéltünk. Ninót néha látom a fedélzeten. Az idő kellemes volt, és Mr. Kavafisz is kint volt a városban, valóban gördülékenyen ment minden.


Kedd, február 25. Alexandria. Horgonyon. Még nem is írtam:

Macskátlanítva vagyunk

Ugyanis még amikor part mellett álltunk, nemcsak Zulejka, hanem hetek múlva Trockij is kiment a partra. Ő valószínűleg egy megalkuvó alkat, mert már késő éjjel a járó mellett vernyogott, hogy visszajönne, de a járót felhúztuk, és anélkül nem lehetett volna leengedni, hogy az alvók fel ne riadjanak. Így Nimród csak nézte, az a buta macska meg ült a parton, aztán elballagott. Biztosan éhes volt már! Azt a zabálást amit rendezni tudott mindenki csodálattal nézte. Vajon mi lehet vele? A kényszerfogyókúra biztosan meglátszik rajta.
Az igazság az, hogy hiányzik...

Délután újra kikötöttünk

Újra a mintavevő rakpartra álltunk, és semmit se tudunk. Csak annyit, hogy állítólag holnap jön a második átvevő mintát venni, és azután két-három nap, és folytatjuk a kirakást, illetve a második megkezdi.
Közben eljött meglátogatni a Mehalla embere, hogy engedjük rakni a kettes és hármas raktárból. Ebbe a P&I, Mr. Kavafisz, és barba nem mentek bele.
Vajon minek nézünk elébe? Encsinek innen nem tudok telefonálni, mert túlságosan messze vagyunk a várostól.

Aggódom az egészségem miatt

Nem javul a gyomrom. Ny. Ali szerint a fogyókúra miatt fáj, lehet, hogy gyomorsüllyedés. De máskor többet fogytam, és nem volt ilyen jellegű fájdalmam a gyomorszájban. Nem állandó, hanem időnként fellépő nyomás, néha egészen kellemetlen érzés. Olyankor úgy érzem, hogy a hasam is csikar.
Újabban a szegycsontom is kezd érzékeny lenni, amikor teleszívom a tüdőmet levegővel...
Lehet, hogy csak kisugárzás, de akkor is kellene orvos, legalább fájdalomcsillapítót adna, hogy amíg hazaérek, ne fájjon. Otthon aztán kivizsgáltatom magam.
A horoszkóp szerint nemcsak én érzem úgy, hogy elhagyott az erőm, tengtem-lengtem egész nap. Este olvassam el az összegyűjtött újságaimat...
Volt erőm, és az összes újságot elolvastam már, ami a hajón van (persze az arra érdemeseket, a Kurírt nem).

Szerda, február 26. Alexandria. Tulajdonképpen semmi se történt!

A helyzet még tovább fokozódik...

Itt volt a második szállítólevél (Bill of Lading No..2) átvevője, de mintát nem vett. Itt volt a P&I is, sőt a Mehalla képviselője is. A charterer, a hajóbérlő embere is bejött végre a hajóra, mert eddig nem volt hajlandó. Tárgyalások zárt ajtók mögött folynak, már nem érdekel, hogy mi történik. De Ny. Ali szerint a helyzet tovább fokozódik: A Memphis az első, a hajóbérlő ügynöke a második átvevő érdekeit védi. És egyik se akar egy darab károsodott zsákot se átvenni. Azért a nap elmúlt, és nem eredmény nélkül: akik bejöttek megittak 15 doboz kólát, tíz sört, huszonkét szendvicset, és a barba nyakán ültek reggel tíztől délután négyig. Meg a Kavaszakién, és ez is valami! A görögöt kivitték délelőtt, csak negyed öt körül jött be, nagyon kellemes volt nélküle.
Állítólag a kár közel egymillió dollár. Persze a P&I fizeti, de küzdenek, azt hiszem nem sok eredménnyel. Nem lehet megjósolni, meddig lesz itt a hajó. Nélkülem! Mert én

Haza akarok menni

Este telezuttyant a hócipőm, a barom görög miatt, és kértem a váltásomat. Elegem van belőle egy életre! Azt hozta ki, hogy tulajdonképpen én vagyok a hibás a beázásokért, mert nem rendeltem raktártakaró ponyvát, már Lengyelországban. Azt persze elfelejti, hogy még Ram-Nek szalagot se akartak küldeni, mert drága, csak Mr. Bott utasítására voltak hajlandók Athénból repülőn feladni (azért, mert ha Gdanskban veszik, akkor nem számlázhatnak többet, és ott jóval olcsóbb is...!) Kész! Ha még egyszer hozzám szól, akkor nem állok jót magamért...
A horoszkóp szerint a házasságom kiállta a megpróbáltatásokat. Egy meghitt este azonban jót tenne!
Ez így van kérem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (17) naan (1) Napló (213) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)