2013. június 24., hétfő

Patkány a ketrecben - M/V Humber 57

Csütörtök, február 27. Alexandria. 

Elment a távirat, hogy kérem a váltásomat!

Reggel megírtam, és leadtam a váltási kérelmemet. Hát ezt is megértem! Délután már el is ment. A következőképpen hangzik:
T. Parancsnok úr,  az elmúlt hetekben állandó gyomorgörcseim voltak, melyek az utolsó héten súlyosabbá váltak. Erre való tekintettel kérem az azonnali váltásomat. A szerződésem, beleértve a maximális 3 hónapos meghosszabbítását is, február 23-án lejárt. Aláírás, dátum.
Reményeim szerint a jövő hónap elején otthon leszek. Megcsinálom a hó végemet, és végre hazamegyek az én Encsikémhez!
Ma abbahagytuk a pontonmozgató szerkezet javítását, és karbantartását a hármas raktárban, és belekezdtünk a kettes raktár jobb oldalán a pontonok lerakásához, a nehézdaruval. Ugyanis itt kötélcserét kell csinálnunk.
Írom az Egy pofon, egy gyerek c. könyvemet
Eddig ötvenöt oldalt írtam. Most is csak azt tudom elmondani, amit már annyiszor: jó dolog írni! Egyszerűen más lelkiállapotban vagyok! Nagyon megy, igaz, most se pontosan úgy alakul, ahogy elképzeltem, de nagyon jól alakul a történet. A könyv most is magát írja. Elindítottam egy sztorival, azt hittem harminc oldal alatt kiírom magamból, és csak hömpölyög, nem tudok leállni vele. Szépet írok. Mennyi mindent tudok magamról írni benne, Encsikéről, az ismerőseimről! Nem hiszem, hogy egy alak is felismerhető lenne, de honnan táplálkozzon az író, mint a mindennapokból? Az őt körülvevőket, a saját élete szereplőit írja meg! A vágyait viszi papírra, az értékítéletét adja a szereplők szájába. Úgy viselkednek a könyv lapjain, ahogy én akarom, vagy ahogy én tennék, esetleg úgy, ahogy én sose... De mindenképpen magamat viszem bele.
Ez csodálatos. Bizonyos, hogy nem lehet azt mondanom: írtam eddig három könyvet (a Zsant nem számítom, bár nagyon jó ujjgyakorlat volt), kész, tudok regényt írni! Nem így van. Én eddig abban a hitben éltem, csak a tengerről, a hajózásról tudok írni, mert azt ismerem. Milyen könyvet írhatnék, ami teljes egészében otthon játszódna? S ez most olyan lesz, pedig ebben is lesz hajózás, de most csak azért, mert kitaláltam egy jó esetet, ami kuriózum számba megy, ha hajón történne meg! De be tudnám fejezni úgy, hogy meg se említem a tengert, a hajózást. Az a tény, hogy az egyik főszereplő tengerész, még nem azt jelenti, hogy más nem lehetne, mert mást nem tudnék megírni!
Nem tudom, hogy mi van az élet után. Pokol, mennyország? Reinkarnáció? Van egy szellem, aki mindig újjászületik, azért, hogy az ismétlődő rövidke emberlét alatt valamit tanuljon? Ha ez így van, akkor nekem az a feladat adatott, hogy ilyen későn kezdjek el írni? Miért? Miért nem előbb? Ha úgy kezdtem volna, mint más normális író, akkor mennyi könyv lehetne már a polcomon? Azt hiszem erre nincs válasz...
Egyet tehetek, amikor írni támad kedvem, akkor leülök, és a magam gyönyörűségére elővarázsolok egy szép, egy érdekes, vagy kalandos történetet, ami éppen valahol lappang bennem, arra várva, hogy a szövegszerkesztő életre keltse...

Érdekességek, az írással kapcsolatban

Lehet, hogy már leírtam valahol, de a szereplőimet sokszor keverem az élet adta minták kal. Amikor a Pancon-3-on hajóztam, Matkovics Putyu bácsit notóriusan Áronnak akartam hívni. A M/V Csokonain hajóztam a "Zokni" nevű matrózzal, ha szóba került mindig Kabátot akartam mondani.
A mostani hajómon S. Zsoltot sokszor Závodinak akarom hívni.
A másik, amit megfigyeltem magamon, hogy a szereplőimhez, mint élő emberekhez viszonyulok. Este, elalvás előtt, ha a sorsukon töprengek sokszor beszélgetek velük, vitatkozom. És természetesen szeretem őket. Érdekes, hogy az Atlantic Starban a feleség, aki mindenki számára ellenszenves volt, számomra szimpatikus(?). Nyilvánvaló, hogy a többiben azokat szerettem, akik szimpatikusak. Engem ez legelőször meglepett, de most már természetes.

Patkány a ketrecben

Köztudott, hogy lerágja dühében a farkát. Most Mr. Barom (Mr. Kavafisz) van ebben a szerencsés helyzetben. Este tíz után összegyűjtött minket, a barbát, kápót és engem, s közölte, hogy nagy baj van. Londonból érkezik egy főfő P&I képviselő, és nagy a veszélye annak, hogy a hajót kiveszik a biztosításból. Ez Mr. Bottnak tragédia lenne, ugyanis ezt az egymilliós kárt még fizeti a Klub, de akkor a későbbiekben magára lenne hagyva, minden kárt a saját zsebéből kellene kipengetni. (Megérdemli).
Tehát összegyűltünk, és tudomásunkra hozta, hogy 24-ből 26 órát kell naponta dolgozni a hegesztőknek a raktártetőkön (egyes raktár). S mi lesz a kettessel (kérdem én)? A három román hegesztőből Mariska (Marion) visszautasította az ajánlatát, dupla túlóra pénzt kért a munkáért. Ezt a görög mereven elutasította, és megfenyegette, hogy saját költségére hazamegy. Ezt Mariska vállalta. A napi, normál munkát persze nem utasította vissza. Mr. Kavafisz vészhelyzetre hivatkozott, hogy akkor mindenkinek dolgozni köteles, bármi áron is. (Nincs igaza, mert ez nem vészhelyzet. Az tengeren van, ha a hajót az elsüllyedés fenyegeti!). Ennek ellenére beintett a román. (Jól tette).
Így most Mr. Kavafisz a saját farkát harapdálhatja, mert nem hinném, hogy a tulajdonos meghatódna bármitől, amivel ránk akarja (akarná) kenni a felelősséget. Az ő (ASAL) lelkükön szárad minden!
A horoszkóp szerint régóta álmodoztam új munkahelyről, és ma kaptam egy ajánlatot, mely igen jól hangzik, de gondoljam végig a dolgot, mert buktatói is lehetnek.
Akkor se maradok tovább, megyek haza, és meglátjuk, milyen új ajánlat következik!

Péntek, február 28. Alexandria. Ma reggel teljes gőzerővel kezdték el a hegesztést. De minek? Úgyse lehet megcsinálni!

Beolvastam Mr. Patkánynak

Ugyanis tegnap reggel elrendelte, hogy ha valaki jön a parton, gyanús személy, akkor le kell állítani a munkát. Este viszont erről egy szót se szólt. Sőt, azt az utasítást adta, hogy folyamatosan kell dolgozni (engedély nélkül, pedig erre minden kikötőben szükség van). Így amikor megjelent egy pasas a parton, és jegyzetelt a hajó mellett, akkor Zsolt megkérdezte, hogy leállítsa-e a munkát?
Ettől a patkány kiakadt, és elkezdett üvöltözni vele is, meg velem is. Én akkor nem találtam a megfelelő érveket, így egyszerűen otthagytam. Utánam jött a rádiószobába, de oda se fordultam, dolgoztam szó nélkül. Erre elkotródott.
Tíz perc múlva, a barba letolta Zsoltot, hogy miért nem őt hívta a problémával (azért, mert nem találta, pedig kereste. A parancsnok ma olyan, mint a rajzszög: be van nyomva). Akkor megjelent a patkány, és megint nekem esett. Na akkor kieresztettem a hangomat, és elküldtem a fenébe. Hogy ne szórakozzon, amit mond szó nélkül megcsináljuk, de amit nem ad utasításba, azt nem tesszük.
Érdekes: erre befogta a pofáját!
Még érdekesebb: a gyomorfájásom azonnal elmúlt, pedig délelőtt folyamatosan fájt!

Mi van a Seascottal?

Este mutatta a barba a telexet, amit a Seascot küldött. Nem foglalkoznak a váltásommal, forduljak P. Kavafiszhoz. Most ez mit jelenthet? Az aláírásban hangsúlyozták a helyzetüket: "mint ügynökség". Javasolták, hogy Mr. Bott-tal is tárgyaljon a görög. Miért? Csak egy lehet a válasz: új legénységet akarnak hozni, és mindenkit hazaküldeni, tehát a mostani váltások már külön kiadást jelentenek.
Valószínűleg sikeresen megfúrták a görögök a skótokat, és átvették a személyzetet is. Nagyon-nagyon valószínű, hogy ukrán tiszteket, és vietnami matrózokat hoznak, és azt hiszem, ha megtörtént a kirakás, a következő kikötőbe! Most vagy az lesz, hogy a görög elintézi a váltásomat, vagy elmegyek orvoshoz, és hazaküldetem magam. Egyébként is tele van a fejem, náthás vagyok, mint a hajón sokan. Csak éppen semmi orvosság nincs. És egyáltalán nem bízom az arabokban: a Memphis, az ügynökség annyira a hajó ellen van, hogy amikor 14-én kértük, hogy vigyenek ki vizsgálatra, nem intézték el. Amikor horgonyról bejöttünk, visszautasították, azzal, hogy aki intézi, nincs itt, majd ha bejön, akkor kérjük!
Ezek után, ha el is visznek, azt is elképzelhetőnek tartom, hogy félrekezeltetnek...
Borzalmasan gyűlölöm már ezeket...

Mit ér a módszer, ha görög, s mit, ha magyar?

A tegnapi megegyezés szerint a románok közül kettő 72(?) órát folyamatosan dolgozik, Mariska pedig napi tízet. Ma este hatkor szépen összepakoltak, és elmentek azzal, hogy nem túlóráznak olyan feltételek mellett, amit a görög akart.
Természetesen kitört a botrány. Igaz, hogy Vasile hajlandó lett volna dolgozni, de szolidáris volt a másik kettővel. Amikor a parancsnokhoz felhívták őket, a görög tombolt! A románok meg kiröhögték! Sajnálom, hogy nem voltam ott, mert a kabinban kúráltam magam, illetve csak feküdtem, mert a hátam is elkezdett fájni.
Végül Mr. Kavafisz feladta, és megkérte a barbát (ez még nem fordult elő, hogy valakit kért volna!), hogy beszéljen ő a románokkal. Ny. Ali elmagyarázta a helyzetet, és garanciát vállalt, hogy a túlórapénzüket megkapják. Kevesebbet, mint amit kértek, de tőle elfogadták, és vállalták a munkát.
Természetesen nem egyfolytában dolgoznak, mert ez a rémálom csak egy Istentől elrugaszkodott, vadbarom görög agyban foganhat meg. Egy hegesztő és egy magyar gépész (D. Zoli) együtt dolgoznak, s őket a másik két román váltja. Így napi 12 órát dolgozik mindenki, és a munka folyamatosan megy.
Gheorge szerint Mr. Kavafisz rosszabb mint Ceausescu, vagy Hitler. Azt hiszem pontosan látják a helyzetet, jól megismerték a görögöt.
A horoszkóp szerint helyesen döntöttem. Bölcs elhatározás volt, erre még egy üveg pezsgőt is érdemes kinyitni.
Tehát akkor holnap nem hagyom annyiban, és kierőszakolom a hazautazásomat.

MÁRCIUS

Március 1. Szombat, Alexandria. Nem is tudom, hogyan kezdődött a mai nap? Reggel beszéltem Mr. Kavafisszal, elmondtam, hogy nem vagyok képes orvoshoz kijutni, s ezért akarok hazamenni. De legkésőbb március 31-ig otthon akarok lenni. Erre hármunk váltását kérte a HMS-től, és a Seascottól, de azzal, hogy küldjék meg a leutazók nevét, hogy eldönthessük, melyik kell, melyik nem...
Otthoni idő szerint reggel 8:20-kor, itteni szerint 9:20-kor volt a Kopogtató a Kossuthon, de sajnos nem lehet napkelte után fogni rendesen, ilyen későn meg egyáltalán. Így Szabolcs fiamat nem tudtam meghallgatni. Sajnos! De nagyon remélem, hogy kazettán megvan.

Elekbalhé

Reggel nagy garral jött az elek, hogy hol az az állat, kitekeri a nyakát! Magától értetődik, hogy Mr. Kavafisz volt az akit keresett. Március elseje van, és három hónapja nem kaptunk pénzt a hajón! Nem tud venni egy doboz cigit, nem tud telefonálni... Igaza van.
Azonnali váltását kérte. A görög az isteneket hívta tanúnak, hogy nem tud fizetni. Kitört a botrány. Végül ő is bekerült a hazamenők közé.
Így a következők váltását kérte: S. Zsolt, Cs. Csaba, Cs. Zoli, Székely István, Székely Nimród. Ő még nem tudja, majd ha megjön a válasz, akkor megmondom.
Este faxot küldtem Encsikének, hogy tudjon a szándékomról.
Délután orvos jött, megnézett, egy halom gyógyszert adott, gyomorfekélyre gyanakszik...
Viszont mintát nem jöttek venni, ezért a keddi kirakás nem jöhet be...
A horoszkóp szerint a tegnapi nap kimerített, pihenjek, sétáljak az erdőben(?), hogy este fáradtan kerüljek ágyba.
Majd tűvé teszem a sivatagot egy erdőért...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (18) naan (1) Napló (214) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)