2013. július 25., csütörtök

Megjött Leonyid Deliriumovics Tremensz, a váltóm! - MV Humber 61


Március 19. Szerda. Alexandria. Reggel nagyon ki voltam borulva. Remegett a kezem s lábam az idegességtől. Ha a Kavafisz akkor hozzám szól, nem tudom, mi lett volna.

Nimród elutazott

Nimród és társai 13:40-kor elhagyták a hajót. Kairó - Prága - Budapest útvonalon mennek, holnap reggel 09:40-re érnek haza. Egy kicsit nagyon irigyeltem őket! De jó lesz nekik, holnap délelőtt! Azt nagyon sajnálom, hogy nem mehettem haza a fiammal.
Nem zajlott minden simán. 12-től várták idegesen az utazási ügynökség emberét, aki végül elvitte őket. Ő mesélte, hogy tegnap egy norvég hajóról volt váltás. Helikopter vitte az újakat, s a hazamenőket is. A csomagokkal külön fordult, mert nem fértek be! Hja, európaiak...!
A horoszkóp szerint ismerőseim nagy üzletről beszélnek, és én se akarok kimaradni belőle. Nehogy sokat akarjak, és keveset fogjak.
Én csak haza akarok menni!
Éhes vagyok, álmos vagyok, pisilni kell, kakilni kell, vegyél fel...!

Március 20. Csütörtök. Alexandria. Nagyon remélem, hogy az édes fiam hazaért időben. Természetesen hiába vártam az előre megbeszélt telefonhívást. Ő már elfelejtette a Humbert. Jó lenne tudni, mikor mehetek már haza!
Délután megjött a hivatalos telex, miszerint az új első tiszt, egy bizonyos Leonyid, de nem Brezsnyev 23-án érkezik, azaz vasárnap. Jöhetett volna ennél jobb hír is. Nem tudom, mikor lesz belőle hazamenetel, mert hétfőre ígérik a kirakás befejezését, és akkor hogyan tudok kiszállni...?
Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e Kavafisz olyan pofátlan, hogy visszahív az ASAL-hoz, mert az elektrikust és Zsoltot, a harmadik tisztet azzal fűzte, hogy ha be akarnak hajózni, akkor jelentkezzenek előtte.
Állítólag a P&I eladta a rakományt, és Bejrútba megyünk(?) (mármint én is?) kirakni.
Az írás most nem úgy megy, ahogy szeretném. Nem érzem jónak, amit a második részben eddig írtam. Valahogy most nem jönnek a jó ötletek úgy mint azelőtt. Illetve az lehet a gond, hogy nem tudom abba formába belehúzni, ahogy az elsőt írtam (dátum szerinti fejezetek...) Majd ki kell valamit találnom, hogy menjen a dolog.
A horoszkóp szerint túlhajtottam magam, meg is lett az eredménye, ki kell vizsgáltatnom magam.
Hát nem ezt akarom már lassan egy hónapja? De nem tudok elszabadulni erről a hajóról!

Március 21. Péntek. Alexandria. Reggel hívott Enici. Szegény nagyon ki van borulva, nagyon vár haza. Lehet, hogy nem lesz kapitányi tanfolyam, így valószínű, hogy maszek alapon csinálom meg.

Mégis haza megyek?

Délelőtt érkezett egy telex Khioszról, hogy két járatot is találtak a számomra. Az egyik Kairó - Budapest, 25-én hajnalban, a másik 26-án Alexandria - Frankfurt - Budapest, Lufthansa járat. Én az utóbbit választottam, mert akkor nem kell bebumlizni Kairóba. Nimród és csapata is majdnem megjárta, mert le akarta rázni őket a sofőr.
Így fél háromkor megjött a helyfoglalás, hogy 26-án 08:05-kor indulok Alexandriából, 11.15-kor vagyok Frankfurtban, majd 16:35-kor megy tovább Pestre a gépem, s 18:10-kor otthon leszek.
De vajon így lesz-e? Már semmiben se bízom. Beindult a kirakás, és ha a hármas raktár kész lesz, akkor elmehetünk. Hogy hova, nem tudom. Lehet, hogy vasárnap már befejezik. Most megint idegeskedhetek!
A horoszkóp szerint hamar elszaladt a hét, s nem is hittem, hogy minden munkámat befejeztem. Legyen az este a gyerekeimé, zene hallgatás, stb.
Marha...!

Március 22. Szombat. Alexandria. Hajtanak a kirakással, de a stivador nem sok jóval bíztat. Ha kész lesz, akkor se biztos, hogy elmehet a hajó, ha a Mehalla valamilyen papírt nem ír alá, akkor kalabusba, azaz letartóztatásba kerülnek. A hármas, bal oldali raktár teljesen üres. Holnap a jobbat rakják két genggel.
Ha tudják, mert este tíz után leégett egy darumotor, de totálisan. Egész éjjel dolgoztak rajta a gépészek, az elektrikus, a fedélzetmester és egy matróz is fent volt hajnali háromig!
Egyre rohamosabban omlik össze a hajó testileg és lelkileg is!
Vadim, a harmadik tiszt mesélte, hogy azért érkeznek meg Kairóból olyan későn (három körül) a váltók, mert az autósztráda reggel hatkor nyit(!), s ez nem hülyeség, hanem egyiptomság, ami lényegében ugyanaz, csak az előbbi kifejezés enyhébb. Holnap kellene érkeznie Leonyidnak, a váltómnak. Délután kettőkor beszállok a legyek mellé majd, és a plafonon mászkálok az idegességtől...!
A horoszkóp szerint nem lesz semmi gondom, hiszen vendégségben, kényelemben töltöm a napot, s barátaim szalonnasütéssel lepnek meg.
Ez így igaz, megleptek, mert nem volt szalonnasütés a fedélzeten.

Március 23. Vasárnap. Alexandria. Reggelre elkészült a darumotor..., délre kész voltam idegileg, egytől kettőig magamban verekedtem Kavafisszal, (nem veszekedtem, hanem felpofoztam, mert képtelenek elintézni a váltásomat, dilettánsok, csak a pénz érdekli őket), és végül kettőkor azzal ébresztettek, hogy

Megjött Leonyid, a váltóm!

Egy évvel idősebb nálam, de majdnem keszcsóklomot köszöntem neki, mint bácsinak, és közben irigyeltem az aranyfogait. Kicsit dadog, kicsit lassú beszédű, de lehet, hogy ez a fáradtságtól van, mert 21-én indult el Odesszából, és azóta nem aludt.
Mindenáron a parancsnokkal akart először beszélni, mert azt hitte, hogy görög (gondolom tartott tőle, hogy ezért hülye). Alinak pillanatok alatt sikerült a frászt hoznia rá: felhívta a figyelmét, hogy hajó-stresszt kell számolni (hosszirányú feszültséget a hajótestben) mert "nagyon veszélyes helyzetben van a hajó". Ez persze nem igaz...
Megnyugtattam Leonyidot, hogy nem veszélyes, megvan a számításhoz szükséges segédlet. Ezután a szondával kezdett nyaggatni. Hogy ki szondázza a tankokat, merre vannak a szondanyílások, és egyéb hasznos dolgokat akart megtudni, de én nem hagytam magam, mindenáron igyekeztem megvilágítani a helyzetet, hogy a raktártetők a problémásak, de ez igazán nem érdekelte.
Körbejártuk a hajót, hogy egy előzetes képet kapjon az állapotáról, megnyugtattam, hogy nem rossz hajó, ha minden rendben megy, csak ilyen még nem fordult elő.!
Az annál inkább érdekelte, hogy hol vehet sört a hajón.
A kápó szerint idült szeszista.
A tekintete, és a keze remegése alapján, szerintem is.
Jó utat Humber!

Az ukrán fedélzetmester siráma

Az az igazi baja, hogy kezdi kiismerni a görögöt. Azaz rájött, hogy hülye! Ugyanis most a kettes raktárban a pontonmozgató szerkezetet nyaggatja személyzet, és Kavafisz kitalálta, hogy kötelet kell cserélni.
Ez nem is lenne igazán baj, de az igen, hogy amit leszedet, az tökéletes állapotban van. Majdnem új. Csak hát ő görög, és ez mindent megmagyaráz!
Kuznyecov irtóra bepörgött a felesleges munka miatt, amikor annyi más dolog is lehetne. Majd rájön, hogy lesz ez még rosszabb is!
Este beszéltem Encsikével, fél tízkor hívott, és megörvendeztettem, hogy megyek haza. Csirkeaprólék leves lesz, és püspökfalatot kapok bele! Istenem, nem akarok semmit se elkiabálni, de...!
A horoszkóp szerint a vasárnap délutánomat váratlan látogatók érkezése teszi tönkre, de a végén jól sül el a dolog.
Ebben van valami, mert Leonyid váratlanul, egy órával előbb érkezett. A papírjai lejártak, és a barba problémázni akart rajta, de a végén csak annyit tett, hogy telexet küldött az ABS-nek, hogy informálja őket, s védje a seggét.

Március 24. Hétfő, Alexandria. Ötkor keltem, hogy minél több időnk legyen, mert ma

Átadom az első tiszti beosztást

Leonyid, csak hat után bújt elő. Órákon keresztül magyaráztam, és volt olyan pillanat is, amikor érdekelte, amit próbáltam megértetni vele.
Amikor a raktártetőkről beszéltem, megérdeklődte, hogy mennyi a merülés, amikor a draft surveyt magyaráztam, akkor a hajónaplót nézegette, s a déli pont mibenléte izgatta a fantáziáját. Kicsit lassú a felfogása, de hamar felejt, és irtó nehezen beszél. Vagy agyvérzése lehetett, vagy delírium tremense. Azt a legnehezebb kivárni, amíg beszédre szánja el magát, azután már folyékonyan dadog.
Gratulálok Kavafisznak, részvétem a parancsnoknak!

A legbizonytalanabb nap

Mindig minden változik. Percenként, negyedóránként. Senki nem tudja, mi lesz velünk. Megy a hajó, maradnak? Holnap reggel horgonyra állnak, vagy ma este indulás? Nincs kocsi, nem tudni azt se, meddig tart a kirakás! Kavafisz és Nassar úgy összevesztek, hogy zengett a felépítmény a sok "fuck you"-tól! Mintha hájjal kenegettek volna!
A rakodás vége felé, megadta magát egy görgő a négyes daruszáron, és elkezdett potyogni a földre, apró darabonként.
Jön Leonyid (de nem a Brezsnyev), hogy mit csináljon?
- Ki kell cserélni.
- Hol van tartalék görgő?
- Az nincs! - mondom vigyorogva. Láttam rajta, hogy ez kissé nehezen emészthető információ a számára, ezért két percen keresztül folyamatosan kidugta a nyelvét, de olyan koordinálatlan mozdulattal, ami az agyvérzés (delírium) utáni állapotra jellemző.
- Oké! - ennyi volt a válasz.
Hát akkor az...

Mikor indulnak?

Reggel hatkor. Hova? Leonyid tudja! A külső horgonyzóhelyre. Egész délután mindenkit ezzel a baromsággal győzködött. Este nyolckor a barbát is rá akarta venni (gondolom azért, hogy ne egyedül kelljen elmennie, jó lenne hozzá hajó is!)
Szegénynek nem fért a fejébe, hogy hiába mondta neki "valaki" a szalonban, hogy elmegy a hajó, most itt áll, sőt indulna, és senki se akar vele menni.
Azt elég nehezen fogta fel, hogy a barba csak akkor hajlandó mozdulni, hogyha erre hivatalos írásbeli értesítést nem kap...
Estére maradt a java!
Először kiadatott az ukáz, hogy elő kell készíteni a hajót indulásra (mert ugye, ki tudja? (Senki)!). Behajtani a darukat. Utána, hogy mégse, mert a kettes raktár hátuljából a pontonmotort a jobb oldalról balra kell áthelyezni, és ehhez mindkét raktárt ki kellett nyitni! A daruk természetesen kellenek az átemeléshez.
De előbb a kettes bal elejét be kell csukni. Naná, hogy egy szelvény kiugrott a sínből, és csakis a közepén, ahol két órás meló volt visszatenni. Közben megjött a draft surveyor. Elkezdte Leonyiddal a surveyt.
Megjött a barba, hogy állj az egész, holnap folytatjuk a kirakást. Visszajött a draft surveyor, a barba folytatta...! Aztán jött Leonyid! Személyesen! Megmagyarázta, hogy nem jó a szondacső, mert ferde! Valamit tangenssel, vagy Pitagorasz tétellel ki akart számolni, de ezt nem engedtem! Amíg a hajón vagyok, nekem senki göröggel ne jöjjön, legyen az matematikus, vagy topmenedzser Khioszból! Vadbarom ez a manus! Tipikus, rövidlátó, kockafejű, szovjet, elméleti hülye...!
Egy dolgot álmomban se képzeltem volna! Hogy engem így fel tud idegesíteni valaki, amikor már átadtam a beosztásomat, mint ez az okostojás! A görögnek persze jó lesz, mert csak 1838$ a fizetése.
Haza akarok menni...!
A horoszkóp szerint mindent egy lapra tettem fel, dupla vagy semmi. És jó esélyem van, hogy bejön.
Azon a lapon az áll, hogy haza akarok menni...!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) 9/11 (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (21) naan (1) Napló (217) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)