2013. július 22., hétfő

Megjöttek az ukránok! - MV Humber 60

Március 13. Csütörtök, Alexandria. Valami mocorog, csak nem tudjuk mi? Ma jöttek a második átvevő stemplizői, és nekiálltak a rakomány pecsételgetésének. Délutánra ígérték a pilotot, aki horgonyra visz...
Az ukrán váltóknak vízum gondjaik vannak, de állítólag megkapják a repülőtéren, Kairóban.
Elkészültünk az egyes raktárral, ma akar Kavafisz vízpróbát tartani. Kíváncsian várom az eredményét.

Százszorszép?

Lehet, hogy ez lesz a regény címe. Ez már a harmadik, ki tudja, hány lesz még? És az elsőnek, az Atlantic Starnak nem találok egy jót se...!
Ezt viszont gőzerővel írom. 110 oldalt befejeztem a második verzióból. Sokkal jobb, mint az első! Már-már attól félek, hogy túl sok eseményt veszek bele, túlbonyolítom. De mivel az élet sokkal merészebbeket is kitalál, nem hiszem, hogy ez valódi gond lenne. Nem sok a valóságalapja. Inkább a szereplők, a mondataik azok, amiket az életből vettem. Sok-sok ismerős benne van, természetesen nem tisztán, hanem mindenki, mindenkinek az ötvözete.
Unalmas? Akkor is leírom, hogy nagyon nagy kedvvel írok! Ömlik belőlem a sztori, persze most még az előző részt írom újra, nem nagy gond megtalálni, hogyan folytatódjon. Átveszek jól megírt párbeszédeket. A hozzáértők tudják miről van szó: a Norton commander text wiew paranccsal el tudom olvasni a megmaradt részeket, és így kimásolom azt, amit jónak találok belőle.
A horoszkóp szerint feladtam egy hirdetést, és elkezdenek özönleni a válaszok, de ne hamarkodjam el a partner választást.
Ha ezt Encsike megtudja...!

Március 14, péntek. Alexandria, horgonyon. Egész jól alakult a nap. Tegnap 16:00-ra ígérte magát a pilot, 22:30-ra meg is jött, ma hajnalban dobtunk horgony.
Egész nap a raktártetőkkel dolgoztunk az egyes raktáron.
Délutáni hír, s ez az igaz: 16-án 01:30-kor érkeznek a váltók Kairóba! Ki találja ki, mára mit ígértek? Hogy bevisznek kirakni...!
Hiszi a piszi...!
Este nyolcra jött a révkalauz, de hogy könnyebb legyen az élet, leszakadt a jobb oldali hajójáró. Egy órába tellett, amíg visszacibáltuk a helyére.
Holnap a hármas raktárból folytatja a kirakást az egyes átve(v)rő, a második eltűnt, mint szürke szamár a ködben...!
A horoszkóp szerint valakiről kiderül, akit eddig legjobb barátomnak tartottam, hogy rosszakaróm. Olvassak be neki.
Kavafisznak beolvasnék, de ő még csak nem is a barátom!

Március 15, szombat. Alexandria. Adtam egy kis darab nemzetiszínű szalagot N. Imrének, hogy csináljon kokárdát. Másnak nincs... (természetesen rajtam kívül).

A tökös sofőr

Hát a csoda megtörtént, és valóban folytatják a kirakást. De nem a második átvevő, hanem az első, és nem az egyes raktárból, hanem a hármasból. Aztán este az egyesbe is átmentek, de a sofőr nem vette át a rakományt azzal, hogy úgy hallotta, hogy nem jó! Namármost, ezt nem én találtam ki. Frankón így történt! Egy senkiházi, töketlen sofőr kijelenti, hogy azt hallotta, hogy rossz a cukor, és nem engedi a kocsijára rakni. Nem a stivador, nem az átvevő, hanem egy nulla, analfabéta balfácán. Ez Egyiptom!
A Mehalla megfenyegetett, hogy este kimegyünk horgonyra, de nem lett belőle semmi. És kit érdekel? Már kívülről tudjuk az utat.
A horoszkóp szerint ma kárpótlást kaptam mindenért, szerelmemmel menjek víkendezni a hegyek közé.
Enici, jössz?

Március 16, vasárnap. Alexandria. Hajnali fél négykor ébredtem. Már megint rajtam van a hoppáré, és egyre korábban ébredek. Egész nap vártuk a váltókat...
Délután érkeztek meg, fél három körül. Majd a frászt hozták rám! Ugyanis nem jött az első tiszt. Holnapra ígérték. Kavafisszal megegyeztünk, hogy szerdán megyek haza.
Este beszéltem Encsikével. Nagyon vár, és örül, hogy együtt megyünk haza a fiammal...
Szabolcsnak 21-én, vagy 22-én lesz valamilyen szereplése, ezt nem értettem a telefonban. Utána Ninóval fagyiztunk.
A horoszkóp szerint remekül érzem magam, kellemes a pihenés. Estére színház javasolt, ne mondjak ellent a kedvesemnek, mert abból égiháború lesz!
Sajnos nem értem az arab nyelvű színházat, különben is Mr. Bott lóg három és fél hónapi pénzemmel, nem futja színházjegyre...

Március 17. Hétfő. Alexandria. Reggel négykor keltem

Itt vannak az ukránok...

Kellemes Sztolicsnaja és Krasznaja Moszkva illata lengedezte be a lakóteret. Hányni, nem hánytam...!
A bosun egy kukkot nem beszél angolul. Este mondott valamit Luisnak, ő kedvesen vigyorgott. Persze nem értette, mit kíván az új főnöke. Az pedig arrogáns hangon újra elmondta oroszul, és a barom még fel is volt háborodva, hogy a latin matróz nem beszéli az orosz nyelvet! Hajjaj..., nem irigylem akik itt maradnak!
A harmadik tiszt azzal kezdte, hogy hol lehet sört venni? Elcsodálkozott, hogy milyen drága (19$ kartonja, még a Kanári szigeteken vettük).
Azt mondják, hogy még itt, Alexban leváltják a magyarokat, ráadásul sietniük kell, mert a hajó bement rakodni, és nemsokára kész (ezek lennénk mi, a Humberrel!!! Röhej!) L. Lajos tegnap azt mondta a görögnek, hogy egyenes kérdést tesz fel, erre egyenes választ akar. Kavafisz megígérte, mindenki fetrengett a röhögéstől. Tehát a magyarokat hogyan váltja? Szerződés szerint, mondta a görög. Azt még hozzátette, hogy a szavát adja (ütemes röhej...), hogy a "jó" magyarok továbbra is kapnak állást, a "rossz" magyarok nem!

Kavafiszt elküldtem melegedni...

Reggel ötkor azt mondja, hogy a pontonokat ki kell szedni a 2-es raktár bal oldalából. Mint a hülye dolgoztunk, nyolcra befejeztük, pedig a másik oldalon fél napba tellett. Utána elkezdett velem üvöltözni, hogy miért nincsenek a raktárak nyitva?
Erre felkaptam a vizet, és megmondtam, kivel szórakozzon! Nem ért semmihez, csak a problémákat okozza, halvány dunsztja sincs arról, hogy egy munka mennyi időt vesz igénybe. A hajó egy nagy kalap szar, és ennek ő, és a görög menedzsment az oka. Az embereknek több mint 70 túlórájuk van, pedig alig vagyunk túl a hónap felén.
Ezután ő megmutatta, hogy kell megszervezni a munkákat a fedélzeten. Semmi nem lett jó, semmit nem lehetett befejezni, mindenki kapkodott, én meg jót röhögtem rajta a korlátnak támaszkodva, és pofátlanul vigyorogtam rá!

Nem jött meg az új első tiszt!

Borzasztó érzés volt, egész délután várni, lesni a rakpartot, és csak nem jött... Mindenféle gonosz tervet forraltam Kavafisz ellen, és ha átvágott, akkor azt hiszem örök életre megemlegeti, hogy ujjat húzott velem! Ha szórakozik, akkor feljelentem az ITF-nél, hogy 50.000$ tartozásuk van a személyzettel szemben, és akkor megnézheti magát. Ez nem nagymellűség, erre megvan a lehetőség, csak akkor a Seascotnál se lehetne többet hajózni!
Tehát ez meggondolandó, de ha begőzölök, akkor megteszem!
Állítólag ma indult Odesszából, és holnap érkezik.
Nimród fiam 19-én reggel érkezik haza 6:40-kor! De jó neki!
A horoszkóp szerint minden jel arra mutat, hogy sikeres vagyok a munkámban, de a dicsőség ne szálljon a fejembe!
A könyvem első részét befejeztem, de nem szállt a fejembe...

Március 18. Kedd. Alexandria. Folytatják a kirakást. Közben történt egy s más:

Ninóék nem utaznak

Tízkor jött a hír, hogy délben jönnek a hazautazókért. Így Nimród villámgyorsan csomagolt, én meg feladtam a táviratot Enicinek, hogy mikor érkezik (19-én 06:40-kor). Kávékor felháborodva jött a Memphis embere, hogy nincs repülőjegy. Kavafisz telexezett Khioszba, hogy hívja fel El Pina (valójában Elpida a hölgy neve, de inkább "cs"-vel kellene írnom, olyan buta!). A barba beszélt vele, s a hölgy megígérte, hogy utánanéz. Kiderült, hogy az ügynökség elszúrta, mert az alexandriai reptéren keresték a jegyet, és nem Kairóban!
Hanem az is kiderült, hogy az első tisztet péntekre kérte a görög, tehát íme a bizonyíték, hogy hazug, nem véletlen, hogy már a latinok is óvták fajtájától a civilizált világot!
Így telex haza (Krisztáékhoz, mint a reggel is...), hogy Nimród nem megy, én pedig sőt!
Lehet, hogy holnap elhagyják a hajót?
És velem mi lesz?
Nem tudok írni, nagyon fel vagyok ajzva. Estére olyan idegi fáradtság vett erőt rajtam, mint még sose. Egyszerűen nem látok lehetőséget arra, hogy leváltson a görög. Az ukrán első tiszt ma se jött meg. Ha holnap Nimródék hazamennek esetleg, akkor bejelentem, hogy nincs tovább, megtagadok mindenfajta munkát a hajón. Erre legfeljebb azt lépheti, hogy hazaküld, és megígéri, hogy nem alkalmaz többet az ASAL. Ez a szívem leghőbb vágya. Akkor lássam ezt a céget, amikor a hátam közepét!
Pedig nem éreztem rosszul magamat, egészen addig, amíg a hajóra nem jött ez a marha (Kavafisz).

Bemutatkoztak az ukránok

Vadim L., a harmadik tiszt, és Jurij K., a fedélzetmesterről van szó leginkább. Az enyhe kifejezés, hogy nem észkombájnok. A harmadik tiszt egy igen kiváló watchman. Jelenti rádión ki jött a hajóra, hány lámpát tettek be a raktárakba, de arról, hogy mi folyik a rakodásnál, fogalma sincs. Tipikusan szovjet szemlélet. Pedig állítólag rakodótiszt volt tíz évig!
A fedélzetmester ugye csak oroszul beszél. Két évig matróz volt, nincs bosun bizonyítványa, és hülye. Nem tud egy darut beállítani. Tegnap majdnem leszakította, ma délután megtette. Emellett eléggé arrogáns pasas a latinokkal szemben.
A matróz gyerek, Alekszij F. még a legnormálisabb a fedélzetiek közül, ő beszél valamit angolul és igyekszik beletanulni a dolgokba.
Pavlo Ny., az elektrikus látszik a legjobbnak. Megszerezte a fedélzeti tiszti képesítést, utána tanulta ki az elektrikus szakmát, amolyan árambuzi lehet. Egyébként haditengerész volt, a viselkedésén meg is látszik. Ő a kultúrember, a tisztelettudó.
Szergej G. a gépész. Ő kijelentette Zsoltnak, hogy hoztak magukkal egy esztergályost (ki az?), így van nekik! Zsolt szerint a hajónak lett esztergályosa. Nem, mondja a gépész, nekik. Úgy látszik, nem érzik magukat a legénységbe tartozóknak...
Jó, hogy nem kell velük hosszasan dolgozni.
A horoszkóp szerint valaki segít nekem, és illenék meghálálni valamilyen aprósággal, bár szeretetből teszi.
Az ukránok nem segítenek, Kavafisz meg mindenkinek betart.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (18) naan (1) Napló (214) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)