2013. július 8., hétfő

Megmondom, ki a HRCNSZ - MV Humber 58

Március 2. Vasárnap, Alexandria. Nem vettek még mintát, tehát a jó Isten se tudja, mikor kezdünk kirakni.

Circus Maximus Humbericus...

Vagy a Kiscserkészek nemzetközi sátortábora... Le is videóztam, nagyon jól mutatott az egyes raktár, mert építettünk egy sátrat, hogy az alatt dolgozzanak a hegesztők. Így nem látják éjszaka, mondta Mr. Hatökör.
Ez jó is volt ma délelőttig. Akkor hirtelen, tíz perc alatt felerősödött a szél, és mi rohantunk, hogy lekötözzük a ponyvát. De a fránya szél egyre jobban fújt. Előbb a lekötöző kötelek lyukait erősítő gyűrűknél szakadt, aztán egy méteres darabon középen, végül az egyik rövid oldalon majdnem teljes hosszában.
Ezt jól kitalálta a görög. Előbb kötöztük, aztán lebontottuk a Cirkuszt. Így most nincs sátor, csak hegesztés van.

Itt van Mr. Mann, a HRCNSZ

Megjött Mr. Mann, a HRCNSZ (Hajóba Rohadt Cukor Nemzetközi Szakértője). Megszemlélte a rakományt, és a leghatározottabban kijelentette, hogy nem tud semmit mondani... Nagyon nehéz felmérni a kárt. Lejött a raktárba a helyi P&I képviselője is, aki egy olyan dagadt manus, hogy ilyet csak itt látni, Alexandriában (Két kövérebbet is ismerek, az egyik aki a ponyvát csinálta, a másik a Memphis egyik szép, iksz lábú embere). Mr. Kövér nehezen letuszkolta magát a létrán, de középen ahol egy szűk átjárón kell átbújni, egy kicsit beszorult... De vitézül leküzdötte magát.
Lent, körbejártunk, aztán a rakományon felmásztunk középen a tetejére. Dagika csak bámult a gülü szemével szomorúan, és bánatosan feltuszkolta irdatlan seggét a létrán.
Amíg mi raktárnézőbe voltunk, délelőtt 11-től, az átvevők, és az ügynökök vártak Mr. Mannra, és a parancsnokra, de délután ötkor megmondatott nekik, hogy távozzanak, mert a HRCNSZ nem ér rá foglalkozni velük.

Kilátások...

Mr. Kavafisz arról panaszkodott, hogy itt mindenki mindenki ellen játssza a maga kis játékát, és nem tudni, hogy ki kivel van? Az ábra szerint, mindenki ellen, de legfőképpen ellenünk. Így kilátástalan vállalkozás, hogy jóslásokba bocsátkozzanak a kirakás megkezdését illetően! Mindenestre egy biztos: ha mintát vesznek, akkor két-három nap múlva máris folytatódik a harc a stivadorral, és a melósokkal.

Szép kilátások!

Számomra azonban jók a kilátások: a váltásom folyamatba helyeztetett. Ninó délelőtt azt mondta: döntött, ő is haza akar jönni. Ekkor elmondtam neki, hogy akár akar, akár nem, jön, mert az övét is megkérte Mr. Kavafisz.
A görögnek ebben teljesen igaza van, ha nem vállalja, hogy két-három naponta jöjjenek az újabbak. Így akinek lejárt a szerződése (8 hónap), mindenki helyett kért embert. Örült a nagyfiam, és én is, mert nem egyedül kell hazamennem, a csomagjainkat közösen pakolhatjuk, a súlyhatárt így könnyebb lesz betartani...
A horoszkóp szerint nagyon szeretem a családi vasárnapi ebédeket, és ez így lesz ma is. Senki nem harapja le a fejem...
Mr. Kavafisz nem a családom! A fejem a helyén...

Március 3. Hétfő, Alexandria. Rájöttem valamire: a parancsnok késlelteti a hazamenetelemet! Ez felér egy dicsérettel
Ugyanis fél attól, hogy ki jönne le helyettem. A szavaiból azt vettem ki, hogy nagyon meg van velem elégedve! És akármit is mond a görög, az a tény, hogy mindenképpen itt akar tartani a kirakás végéig, nem rossz bizonyítvány!
Mert ha használhatatlan lennék, örülne, hogy megszabadul tőlem! Persze az is lényeges szempont, hogy egy éve vagyok a hajón, és ismerem, mint a tenyeremet. De ismerek - sajnos - elég sok első tisztet, akiknek ennyi idő se lenne elég ahhoz, hogy megismerjék...

Nicsak, hol vagyunk?

Akár hiszem, akár nem, horgonyon. Este hatra ledobtuk, és újra megvackoltunk. Nem tudunk semmit, az első átverő (átvevő) szerint több mint egy hétig várunk, aztán átmegyünk Dikheilába, ez 30 kilométerre van innen, és ott rakunk ki.
Felőlem! Remélem addigra otthon leszek!
Délután vagy két órát nálam volt Mr. Mann, és jól eldumáltunk, egyébként az útról kérdezett.

Tragédia történt...

Mert másnak nem lehet nevezni. Feljött Ninó, és naplót olvastam neki. Közben meg akartam nyitni az Egy pofon, egy gyerek c. könyvemet, hogy olvassak neki belőle valamit, és nem lehetett! Két vagy három órán keresztül szenvedtem, kész, odavan mind a 91 oldal! Majdnem sírtam! Hiába dolgoztam egy héten keresztül!
De csak azért is megmutatom, hogy megírom! Meg én...! És jobb lesz mint volt! Már kialakultak bennem a szereplők, sokkal jobban tudom elkezdeni, kerekebb egész lesz, mintha az eredetit fejeztem volna be. Nem hagyom magam! Egész délután fel voltam dobva, mert egy cikket olvastam az ITF bulletinben, és azt beépítem a könyvbe, egyszerűen fantasztikus lesz, sőt, hihetetlen. És azért, mert megtörtént! Mert az életnél senki nem tud jobb történeteket kitalálni!
Este már négy oldalt megírtam a második változatból. Élvezem, és megmutatom magamnak, hogy meglesz ez a könyv is! A legnagyobb baj az, hogy már a hajón nem tudom befejezni! Nem tragédia, majd otthon...
A horoszkóp szerint ma a kerti munkát még ebéd előtt végezzem el. Egyébként keveset mozgok, sok zsírost eszem...
Nem szeretem a fedélzetet kapálni!

Március 4. Kedd, Alexandria. Horgonyon. Semmi különös, illetve: 95.9 kiló vagyok, és nem fáj a gyomrom, úgy látszik használnak a gyógyszerek. De ez azt is jelenti, hogy kezdődő gyomorfekélyem van! A rosseb egye meg!
11 oldalt újraírtam. Meglesz, tudom...
Délután volt egy surveyor, az egyik biztosítótól, szegény életében nem látott hajót, mindent el kellett magyaráznom neki. Aztán a jegyzőkönyvét nem írtuk alá, mert nem jól fogalmazta meg. Holnap visszajön, s a P&I jelenlétében megtárgyaljuk a dolgokat.
A vadbarom megkapta a HMS-től a neveket, de nem mondta meg a barbának. Kíváncsi leszek, mikor közli?
A horoszkóp szerint ma bőven lesz lehetőségem, hogy önálló elképzeléseimet megvalósítsam. Egy nehéz munkára kérnek fel, de megbirkózom a problémával.
Leltárt csináltunk a MacGregor alkatrészekről. Nem nagy meló...

Március 5. Szerda, Alexandria. Horgonyon. Nem sok minden történt. 24 oldalt írtam eddig az új változatból. A címe is más lesz: Ez a te Amerikád... Lehet, hogy

Elmozdulunk a holtpontról

Az egyiptomi hatóságok kijelentették, hogy az egyes raktárban levő rakomány teljes egészében szennyezett, nem alkalmas fogyasztásra. Így a kettes és a hármast kirakhatják. De az átvevők azt mondják, hogy raknának az egyesből is, de csak a jó zsákokat.
Tehát most az lesz, hogy a tulajdonos, illetve a P&I költségére rakodókat hoznak, és elviszik az útból a vizes, zsákokat, s felszabadítják a jót. Két nap múlva part mellé állhatunk, és akkor mintegy tíz nap alatt elszabadulhatunk innen! Az nekem még jobb lenne, mert hó végén otthon lehetnék.
Csak ne jönne már semmi közbe! Ami utána lesz, az Mr. Bott baja, ha a P&I elrendeli a vízpróbát, s utána Konstancára, vagy Mangáliára kell mennünk javítani!
A horoszkóp szerint szerencsés csillagzat alatt születtem. Jól érzem magam a munkámban, tökéletes a családi életem, és szeret a szerelmem...
Kár, hogy Encsike nem stewardess, mert akkor még tökéletesebb lehetne...! Én hazamennék, ő elrepülne... Már nagyon hiányzik a család...

Március 6. Csütörtök, Alexandria. Horgonyon. Jó napunk volt! Mr. Kavafisz reggel kiment, és csak késő este ette a vissza a fene. Már azt hittük, hogy megették a tevék...

Soha nem élveztem így az írást...

Most, hogy újjáírom a könyvet, már látom, hogy sokkal jobb lesz, mint első nekifutásra. És ami nagyon szerencsés, pontosan ugyanúgy látom a végét, mint a Nagy Riportnak. Hatalmas ötletem van, és már alig várom, hogy megírhassam! Azt hiszem, ez mindenkinek tetszik majd, mert ilyen témáról senki nem írt még!
Csak úgy dől belőlem a történet, és egyszerűen nem tudom olyan ütemben írni, ahogy szeretném. Attól félek, hogy a hajón nem lesz időm befejezni, és otthon a sok rohangálás intézés miatt kell csökkenteni... De muszáj találnom valami megoldást!
A horoszkóp szerint rengeteg elintézetlen ügyem halmozódott fel, nem érdemes halogatni...
Halogatja a Kavafisz!

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (18) naan (1) Napló (214) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)