tag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post2169360872033188427..comments2022-12-14T06:18:46.522+01:00Comments on Seafalcon mesél: EPIRB vagy nem EPIRB? ez ott a kérdés - vészhelyzet a tengeren (8)Seafalconhttp://www.blogger.com/profile/08783771669905069593noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-56517700534556132742012-03-16T12:04:16.993+01:002012-03-16T12:04:16.993+01:00Kedves Seafalcon! Itt van Viktória nyilatkozatának...Kedves Seafalcon! Itt van Viktória nyilatkozatának egy része:<br /><br />Mint Rakonczay Viktória az MTI-nek mondta, "kapott pozíciót" Szeremley Hubáéktól, akik Elizabeth nevű vitorlásukkal már nincsenek abban a térségben, ahol lehetséges lett volna a találkozás.<br /><br />"Kicsi volt az esélye, hogy észreveszik, olyan, mint szénakazalban tűt keresni. Nagyon csodálkoztam, de perszeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-67688628883350232962012-03-16T11:44:28.747+01:002012-03-16T11:44:28.747+01:00Hogy érted, hogy "nekem kezd érthető lenni&qu...Hogy érted, hogy "nekem kezd érthető lenni"? Mire gondolsz konkrétan? Üdv. Sara ÍrországAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-62090146830864822542012-03-16T11:41:29.180+01:002012-03-16T11:41:29.180+01:00Bocsi, véletlenül az "n" és "m"...Bocsi, véletlenül az "n" és "m"-t felcseréltem:(Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-75054437625998576422012-03-16T11:40:04.912+01:002012-03-16T11:40:04.912+01:00Kedves Seafalcom! Itt van Viktória nyilatkozatának...Kedves Seafalcom! Itt van Viktória nyilatkozatának egy része: <br /><br />Mint Rakonczay Viktória az MTI-nek mondta, "kapott pozíciót" Szeremley Hubáéktól, akik Elizabeth nevű vitorlásukkal már nincsenek abban a térségben, ahol lehetséges lett volna a találkozás.<br /><br />"Kicsi volt az esélye, hogy észreveszik, olyan, mint szénakazalban tűt keresni. Nagyon csodálkoztam, de Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-10555214065516596882012-03-16T08:27:36.066+01:002012-03-16T08:27:36.066+01:00Ez a Sport Géza egy bulvár. A bulvárnak nincs fele...Ez a Sport Géza egy bulvár. A bulvárnak nincs felelőssége, csak szenzáció igénye. És az igazsághoz se kell tartania magát, csak durranjon cikk, minél nagyobbat.Seafalconhttps://www.blogger.com/profile/08783771669905069593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-71759151169969170832012-03-16T08:25:57.573+01:002012-03-16T08:25:57.573+01:00Ismerem ezt a nyilatkozatot. Erre utaltam is valah...Ismerem ezt a nyilatkozatot. Erre utaltam is valahol, amikor azt írtam, hogy Gábor nem babonás, ha olyan hajóval indult, ami már feladta.<br />De ezeket az infókat nem hallottam, ahogyan átépítette a hajót a biztonság rovására.Seafalconhttps://www.blogger.com/profile/08783771669905069593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-52034754242208226012012-03-16T08:24:27.802+01:002012-03-16T08:24:27.802+01:00Érdekelne, hogy mikor, hol mondta Viki, hogy jelző...Érdekelne, hogy mikor, hol mondta Viki, hogy jelzőpisztolya is kevés van... nekem kezd érthető lenni.Seafalconhttps://www.blogger.com/profile/08783771669905069593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-50145767965466546762012-03-16T04:26:15.245+01:002012-03-16T04:26:15.245+01:00Ez a Sport Geza egy primitiv, tudalekos se@@fej ak...Ez a Sport Geza egy primitiv, tudalekos se@@fej aki sem a technikai reszleteket sem a tenyeket nem ismeri. Vegre valakinek van egy ertelmes eszrevetele a temahoz, ugy hogy erzelem mentesen, de szakszeruen nyilatkozik.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-37169555399636063182012-03-15T22:24:51.517+01:002012-03-15T22:24:51.517+01:00Török István nyilatkozatából részlet: Ő ugye ismer...Török István nyilatkozatából részlet: Ő ugye ismeri a hajót, nem laikusról van szó: " A férfi ugyanazzal a Fa Nándor által tervezett és épített kenuval vágott neki az Atlanti-óceánnak, mint a több mint egy hónapja nem jelentkező Rakonczay Gábor (31).<br /><br />– A GPS-em már a kikötőben is hibázott, rossz irányt és pozíciót mutatott – folytatta az 1989-ben 101 nap alatt 3500 kilométert Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-12682800431367952122012-03-15T22:17:41.009+01:002012-03-15T22:17:41.009+01:00Gábornak ugye azóta már tudjuk, VHF rádiója sincs,...Gábornak ugye azóta már tudjuk, VHF rádiója sincs, sőt Viktória tájékoztatása szerint még a jelzőpisztollyal is spórolnia kell, mivel nincs elegendő nála..... Nem tudom, érthetetlen ez nekem.....Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-71814002169846160532012-02-26T11:50:17.754+01:002012-02-26T11:50:17.754+01:00Feladom.
Látom, hogy nem tudjátok, nem értitek az...Feladom.<br /><br />Látom, hogy nem tudjátok, nem értitek az EPIRB működését.<br />Amit én mondok, az nyilván üres szócséplés.<br />Akkor itt a link:<br />http://en.wikipedia.org/wiki/Distress_radiobeacon<br />Tessék megkeresni az Activation Method fejezetet, és elolvasni az utolsó mondatot. Ott van leírva, hogyan védik a véletlen aktiválástól, a tengervíztől.<br />AZ EPIRB VÉLETLENÜL NEM JELEZ Seafalconhttps://www.blogger.com/profile/08783771669905069593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-10816804789080688562012-02-26T11:10:56.577+01:002012-02-26T11:10:56.577+01:00Kicsit javítok, mert kihagytam egy lényeges mondat...Kicsit javítok, mert kihagytam egy lényeges mondatot.: S van még egy helyzet, aminél az EPIRB bója semmilyen hasznot nem hoz, a történetesen Gábor harmadszorra úgy esett volna a vízbe, hogy egy hullám elviszi tőle a hajót.Aurorikanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-37279384389247194812012-02-26T11:07:08.629+01:002012-02-26T11:07:08.629+01:00Azért azt se felejtsük el, hogy az EPIRB, ha vizet...Azért azt se felejtsük el, hogy az EPIRB, ha vizet kap, akkor bejelez. Gábor, az utolsó kapcsolatfelvétel (febr. 06) előtt is számtalanszor kapott vizet, kisebb-nagyobb arányban a kabinjába. Az utolsó "hideg zuhany" végkép bejelzett volna. Mármost! Ekkor még Gábor biztos, hogy nem akart volna mentést, tehát, ha felhívják, hogy valódi-e a riasztás, megkapták volna a többedik nemet. S vanAurorikanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-39517149253947294472012-02-16T14:30:04.925+01:002012-02-16T14:30:04.925+01:00És természetesen a tengerjárón az ügyeletes tisztn...És természetesen a tengerjárón az ügyeletes tisztnek figyelnie kell a 16-os csatornán, ami igen kétséges.Seafalconhttps://www.blogger.com/profile/08783771669905069593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-74935027465585763252012-02-16T09:54:26.659+01:002012-02-16T09:54:26.659+01:00Tibor Palatinus
Sziasztok! Röviden és tárgyilagosa...Tibor Palatinus<br />Sziasztok! Röviden és tárgyilagosan! 1, Abban a körzetben Ritka vagy sűrű hajóforgalom azt jelenti kb hogy 50 Tmf körzeten belül 1.2 naponta 1,2 db kereskedelmi hajóval van csatlakozás. Ebből a "forgalmas" területből ha feltételezzük halad Gábor, más nem, az áramlás és sodródás sebességével akkor egy ritkább hajóforgalmú területre ér pár napon belül! 2, EPIRB AZ Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-85895035635938749472012-02-16T06:46:22.743+01:002012-02-16T06:46:22.743+01:00Kedves Áron, igazán köszönöm, hogy te is hozzászól...Kedves Áron, igazán köszönöm, hogy te is hozzászóltál, mert aki olvassa, láthatja, hogy nemcsak a hivatásos tengerészek értenek velem egyet.<br />Én igazából azt nem értem, hogy aki levizsgázott GMDSS-ből (Global Marittime Distress and Safety System), és megszerezte a GOC-ot (General Radio Certificate), az hogyan hagyhatja ennyire figyelmen kívül a tanultakat?Seafalconhttps://www.blogger.com/profile/08783771669905069593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-53102171810935426432012-02-16T00:36:18.154+01:002012-02-16T00:36:18.154+01:00Teljes mértékben egyetértek!
EPIRB (Emergency Posi...Teljes mértékben egyetértek!<br />EPIRB (Emergency Position Indicating Radio Beacons) vagyis műholdas vészjelző rendszer minden óceán átkelő hajóra előírt (SOLAS) és elkerülhetetlen biztonsági felszerelés.<br /><br />Nekem a Carinán is (2006-2009, Földkerülés) és a LULLABY vitorláson is (2010-2012, Adria-Sydney túra) volt. Mind két esetben egy GME MT400 EPIRB 406mhz (COSPAS SARSAT) terméket Méder Áronhttp://www.meder.hunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-28216488950275623332012-02-14T15:52:20.888+01:002012-02-14T15:52:20.888+01:00Ugyan Botond... mi nem értjük ezt... csak vészmadá...Ugyan Botond... mi nem értjük ezt... csak vészmadárkodunk.Seafalconhttps://www.blogger.com/profile/08783771669905069593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6068811117772212163.post-9284771589950157482012-02-14T14:42:10.090+01:002012-02-14T14:42:10.090+01:00Pistikém! A mellékleted szerint 500$-ért már van ...Pistikém! A mellékleted szerint 500$-ért már van EPIRB bója! Elképesztő amatörizmusnak tartom elindulni 1 lapáttal. Mire gondoltak? Mindig szerencséjük lesz?Szalma Botondnoreply@blogger.com