2012. február 18., szombat

Valóban keresik Rakonczay Gábort

Valóban keresik. Egy tengerészkapitány ma küldte meg az Inmarsat EGC Safetynet adásról készült fénymásolatot, hogy amikor vitorlásokat oktatok, akkor tanulságul felhasználjam.
Úgy gondolom, a blogjaim is sok vitorlázó olvassa, ezért számukra is hasznos lesz az információ.

Amit szeretnék hangsúlyozni: bízzunk Gáborban, vegyünk példát Viktória asszonyról, aki bízik benne. Mert valójában mi az, amit biztosan tudunk?
Csak annyi, hogy megszakadt az összeköttetés vele. Az, hogy nincs nála EPIRB mindössze annyit jelent, hogy ő (Gábor) nem akarja, hogy megmentsék. Az, hogy a honlapján a felszerelések között feltüntette az EPIRB bóját is, meg az ARGOS-t is, csak annyit jelent, hogy szándékában állt, de nem tartotta végül fontosnak azt, hogy nyomon követhető legyen, és vészjelzést tudjon adni. Ettől még nem kell elsiratni, mert higgyétek el, hogy Harbo és Samuelsen sem vitt magával efféle elektronikát 1896-ban, és mégis át tudták evezni a nagy vizet!
Gábor és Viktória csak arról mondtak le, hogy így lehessen nyomon követni, mint Tommy Tippetts-t, aki szintén egyedül evezi át az óceánt mostanában.

Lehet, hogy éppen versenyeznek valahol a nyílt vízen!
Azt mondtam a címben, hogy valóban keresik Gábort. Megmutatom, hogyan megy ez a valóságban, és mindenki vesse össze az elképzeléseivel (és aztán alaposan korrigálja, amit eddig gondolt!)
Nos, Madrid MRCC (Maritime Rescue Coordinating Centre) küldte az üzenetet a Navtex és az EGC Safetynet rendszeren keresztül a körzetben haladó hajók részére.
A Nevtex a part mentén navigáló hajók részére szóló üzenet, az EGC pedig a nyílt óceánon haladók számára.

Íme a keresést kérő EGC  üzenet:
Az érdemi üzenet a Pan Pan Pan után kezdődik. Ez a 3 szó azt jelenti, hogy sürgős az üzenet, de nincs vészhelyzet, nincs emberélet közvetlen veszélyben.
Azt látod, hogy 2012.02.17-én adták le.
Elmondják, hogy egy szóló kenust keresnek, aki elindult Las Palmasról január 25-én a Karib-tenger felé.
Az utolsó ismert pozíciója mi volt február 6-án.
A hajót egyedül viszi, 6 méteres, vörös a hajótest, a teteje szürke és fehér a vízvonal alatt, és a BNI felirat látszik rajta.
A hajókat arra kérik (ami nem utasítás), hogy próbáljanak meg kapcsolatba lépni vele VHF rádión keresztül. (De ez ugye nem működik Gábor hajóján, mert beázott minden). Bármit észlelnek, jelentsék Madridnak.

Senkit nem akarok elkeseríteni, de az efféle üzeneteknek nem sok eredménye szokott lenni, mert:
- Gábor hajója nem látszik a radaron, és anélkül nem fog dumálni az éterbe egy tengerész sem.

Kedves vitorlázó, aki olvasod ezt a blogot, gondolj bele, mennyire bízhatod az életed az efféle üzenetekre? Mennyire bízhatsz abban, hogy ezek alapján fognak megmenteni?
De mint az elején mondtam, nincs nagy baj, mert Gábor legfeljebb majd kikötés után jelentkezik, amit szívből kívánok neki és Viktória asszonynak is!
Hajrá Gábor!

13 megjegyzés:

  1. Na igen. Az emberek nagy része ha költséget kell csökkenteni, elsőként a biztonságról mond le. Nem tudom, hogy ebben az helyzetben ebből mi igaz, csak valahogy ez jutott az eszembe..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy ilyen kaland nyilván többmilliós (tízmilliós?) nagyságrend, én sem egészen értem miért pont az ezerdolláros EPIRB vagy mi bóját kellett lehúzni a leltárról.
      Felesége meg gondolom itthon éveket öregszik naponta, hogy nem tudja mi a helyzet.
      A Kapitányt kérdezném: valóban elképzelhető lenne hogy akár a célba érésig (hónapokig?) semmi hír nem lesz Gáborról?

      Törlés
    2. Sparhelt, sajnos ez valóban így van. De nemcsak az emberek, a cégek is így vannak!

      Törlés
    3. Fred, miért ne? Hiszen mások is megcsinálták akkor, amikor nem volt még fedélzeti elektronika, elindultak, és aki megérkezett, jelentkezett. A neve a dicsőségtáblán, aki meg nem, azt gyorsan elfelejtik... mert ez élet ilyen.
      De Gábor, meglátod, megérkezik!

      Törlés
    4. Persze régen is megcsinálták mások, sőt! Lindbergh 25 évesen tökegyedül repülte át az óceánt 33óra alatt és még GPS-e se volt... :) Akik ma ezt megpróbálják, azért visznek magukkal navit - többet is - meg mindenféle modern elektromos ketyerét.
      Ezért nem értem hogy miért nincs nála ez a szépnevű "emergency position-indicating radio beacons" bója? És miért nem írják elő kötelezően mint pl autóba a bizt.övet?
      Meg fog érkezni, csak esetleg izgulhatunk áprilisig. Emlékezetes kaland lesz.

      Törlés
    5. Most már tudom, hogy anyagi okai vannak.

      Törlés
    6. Vagy éppen nem akarják hogy tudják merre jár...... így már kétségbe vonom ennek az egész történetnek a hitelességét is. Sajnálom, de nemcsak az én véleményem, hanem egyre több ismerősöm, barátom, kollégám ezt mondják: egy reklámfogás és kész átverés show részesei vagyunk. Sajnos, kezdem elhinni én is.

      Törlés
  2. Én is nagyon drukkolok neki!!!!

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy életjeleket adsz, mert aggódtam, hova tűntél, azok a fránya értesítések sem jönnek mindig, pont ma chateltem egy blogossal, hogy eltűntél (remélem jó kis novellákon fened tollad), reméltük, hogy semmi komoly oka nincs :) Szép estét!

    VálaszTörlés
  4. Az a helyzet, hogy most nagyon elfoglalt vagyok, és amikor a napi munkával végeztem, akkor holt fáradt is, se kedvem, és lehetőségem se nagyon a netezésre.
    Reggelenként intézem a dolgaimat egy röpke órában, mindent...
    De most gyorsan egy novellát...

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sanca, nem tudom, honnan az infó, hogy nincs VHF rádiója... De ezt azért kétlem, mert ha nem lenne, akkor a felesége nem kérte volna, hogy hajók próbálják felvenni vele a kapcsolatot.
      Nyilvánvalóan drukkolunk neki, az embernek, és ez nem függ attól, hogy szimpatikus-e vagy nem szeretjük a dicsőségre törtetését, valamint a másik ember és a tudás lenézését.

      Törlés