2012. április 13., péntek

A "legeket" tiszteljük! A leggyorsabb autót mindenki megcsodálja, de hogy nem magyar a pilótája az biztos. A legmélyebb tengerárok hallatán mindenki megborzong, de hogy nem magyar szállt alá, az is biztos. A leggyorsabb repülőgépre mindenki felszállna, hogy a hangnál sebesebben repüljön, de biztosan nem magyarokra bízzák a vezetését.
Ám a világ legnagyobb konténerszállítójának magyar a parancsnoka, olyan hajónak, aminek egész Amerika a csodájára járt, újságok cikkeztek róla, hogy ilyen merülésű hajó még nem kötött ki az Egyesült Államokban. San Franciscóban az MSC Fabiola parancsnoki hídján capt. Minarik László vezényelte a manővert, miközben helikopterek köröztek fölöttük, filmezték minden szögből a hajót. Az amik csak csodálkoztak, hogy a négy futballpálya méretű hajó milyen irdatlan mennyiségű konténert képes egyszerre elszállítani (12.500 darabot)
Laci a Mahartnál kezdett hajózni, második tisztként ment külföldre. Barbaként (parancsnok) részt vett a Fabiola építésének utolsó fázisában Dél-Koreában. A vízre bocsájtás óta az óriáshajó parancsnoka. Szabadsága alatt persze a váltója viszi az óriást,
Most itthon van, április 11-én érkezett haza, így gondolom, ha bárkinek kérdése lenne, azt szívesen eljuttatom hozzá és egy blogbejegyzéseben közzéteszem.
Nézd meg a videót, amit a Long Bech-be való érkezésekor készítettek az MSC Fabioláról (MSC - Mediterran Shipping Company).


10 megjegyzés:

  1. Gratulálok Minárik Kapitánynak és a legénységnek! Büszkeséggel tölt el, hogy ha nem is személyesen, de ismerhettem Őt.
    Önnek pedig jár a köszönet, hogy megosztotta ezt a filmet.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Az bizony! Mert itt a rátermettség és a tudás a döntő, nem a vakmerőség!

      Törlés
  3. Ez tényleg egy dermesztő nagy tutaj, gratulálok Minarik kapitánynak hogy egy ilyet parancsnokolhat. Kérdezném, hogy hogyan lehet egy ekkora hombár hajót irányítani - el is mondaná biztos - de úgysem érteném. Mindenesetre szívesen megnézném élőben is, szóval
    ha véletlenül a Dunán hajózna valamikor, szóljon előtte és megyek! ;)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az elismerést.... hogy hogyan lehet egy ekkora hombár hajót irányítani....hááát.....én többnyire a kormányt használom :-)

      Törlés
  4. Tisztelt Seafalcon! A hír remek, az meg különösen, hogy meg is ismerhettük azt az Ön jóvoltából. Utólagos engedelmével - mivel ez gondolatokat is ébresztett bennünk - a Magyar Hajózási Országos Szövetség honlapján - az Ön honlapjára linkelve megosztjuk a hírt a szélesebb szakmai közvéleménnyel és talán olyan döntéshozókkal is, akik esetenként rátévednek oldalunkra, ill. olyan potenciális befektetőkkel, akik éppen ilyen "biztosítékokat" keresnek döntéseik meghozásához.
    Köszönjük: a MAHOSZ nevében, Horváth Imre, főtitkár

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Horváth Úr, igazán örülök, megtisztelő. Majd értesítem Minárik Lacit is!

      Törlés
  5. Jó érzés töltött el :) Köszönöm. Nem emlékszem hány focipályányi hajók voltak, de a 60-as években Odesszában nyaraltunk szüleimmel a Fekete tengeren, én gyerekfejjel lehet még hatalmasabbnak láttam azokat a nagy monstrum hajókat a kikötőben, amik valójában voltak, de nem kis időbe telt az elejétől a végéig sétálni a csoda mentén a parton. A Fabiola lenyűgöző, Minarik László tudása azért felülmúlja! :) Csodás ismerőseid vannak!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azok a monstrumok biztosan kis hajók voltak... :) És köszönöm Laci nevében is! Megpróbálom idevarázsolni...

      Törlés