2012. január 18., szerda

A Costa Concordia parancsnokáról

Nem tudom, miért nem röpíti szerte a média a legújabb híreket a megfenekléssel kapcsolatban!
Az angol Daily Mail on-line kiadása nagy cikket szentel az esetnek sok fotóval, és egy érdekes térképpel, ami teljesen más megvilágításba helyezi a parancsnok szerepét, és az esetet.
Ebben a változatban nincs szó semmiféle chief stewardól, sem catering főnökről, sem első pincérról, aki nem tudott kiszállni Civitavecchiából, és ezért Francesco Schettino közel vitte a hajót, hogy láthassa a szeretett otthont.
A parancsnok verziója szerint kijöttek Civitavecchiából és Savonába hajóztak. A kijelölt útvonaltól négy mérföldre eltértek, és egy víz alatti sziklába ütköztek (valójában szinte csak súrolták, de ez elég volt ahhoz, hogy felszakadjon a külhéj a hajó jobb oldalán. A parancsnok ezt észlelve, felmérve a helyzetet azonnal irányt változtatott, és a közeli Giglio szigethez vitte a hajót, ott kifuttatta, azért hogy kedvezőbb helyzetben legyen a mentéskor. A hajó a szigetnél a bal oldalára feküdt, és a part közelben nem süllyedt el, lehetővé téve, hogy a lehetőségekhez képest a lehető legkisebb emberveszteséget szenvedjék el a mentés folyamán.
Ide kattintva megnézheted a képet a hajó sérüléséről.
Az angolul tudóknak itt a teljes cikk: klikk
Egyelőre nem fűzök hozzá kommentárt, de egy dolog számomra nagyon furcsa: miért nem beszél senki arról, hogy segélyt kértek, hogy leadták az előírt distress alertet? Hatékonyabb lett volna a mentés!
Egy másik bejegyzésben közzé adom azt a "szégyenletes" beszélgetést, ami a mentőhelikopter és a menekülő parancsnok között zajlott!

21 megjegyzés:

  1. Ezután csak a Jen-Min Jih-Paot fogom olvasni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért? Ő bulvárabb? Vagy hitelesebb? Mit ír a Concordiáról?

      Törlés
    2. Jé, ez a Zsenmin Zsipao kínai újság...
      Miért nem magyarul írtad?

      Törlés
    3. Még nem tudom, de már majdnem elkezdtem tanulni a mandarint. :)
      Nem, csak arra gondoltam, hogy talán az is homlokegyenest másképp ír a dolgokról, meg mondjuk az Al Dzsazira is, és a sokfélében tán valahol ott a valós kép, csak össze kell rakni, mint egy puzzlet.

      Törlés
    4. A puzzle előbb-utóbb kirakódik. csak addig sok bulvárnak kell lefolyni a Dunán!

      Törlés
    5. A Zsenmin Zsipaóra gondolsz? :-)

      Törlés
  2. "Szégyenletes?"Milyen kapitány az akit ugy kell vissza parancsolni a saját hajójára?És egyébbként is milyen ember?Én tudom hogy ő is csak az életét akarta védeni de a hajó vezetésével ő több mint 4000 ember életéért vállalt felelősséget!!És annyian biztak is benne!Az ő megitélése itt Olaszországban nem mondom hogy mivel egyenlő....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmilyen ember.
      Operett parancsnok, aki azt hitte, egy személyhajón a barba legfontosabb dolga, hogy a leggazdagabb utassal étkezzen együtt.

      Törlés
  3. .........."utolsónak a kapitány hagyja el/ha tudja/ a hajót".........

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kapitány igen.
      De ő csak egy uniformisba bújtatott díszpinty, szaralak volt.

      Törlés
  4. Aláírom!Szaralak!

    De a media nem közli azt a tényt a hozzá nem értőknek mi is az a partra zátonyra futtatás!!
    Mindenki azt hiszi felvágtatott a zátonyra és ez mekkora hiba...Parancsnok úr is ezt a rutint követte volna mint minden hajóvezető aki nem a hajózóútba és a mély vízbe akar süllyedni!Csak egy PARANCSNOK!NEM HAGYJA EL A HAJÓT!!!Egy PARANCSNOK mint Pista bácsi!!Operett hajós kirakatbábú volt megérdemli hogy bűnhődjön!Ennél nem lehet mocskosabb dolgot elkövetni!Tévedni lehet aki még nem kapott léket az majd kapni fog ez benne van a pakliba!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt mondom, hogy HA igaz, hogy azért ment oda, hogy mentse az utasokat... de ahogy hazudozik, nem vagyok biztos semmiben, amit ez az ember mond!
      A mai második bejegyzésemben van a beszélgetése a parti őrséggel.
      Ma meg azt olvastam, hogy azt állítja, azért került a mentőcsónakba, mert kiesett a hajóról, pont bele!
      A partra futtatás természetesen jó ötlet az emberek mentésére, de azt se hiszem, hoyg ő találta volna ki.
      Persze nem tudok semmi biztosat, hát ne szidjuk őt feltevések miatt, elég baj az neki, hogy nem maradt biztonsági felügyelő a társaságnál, hanem hajóra ment.

      Törlés
  5. ...Igaz!Egy biztos soha nem hagynám el a hajómat ilyen esetben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a normális elvárás a pk-val szemben!

      Törlés
  6. Nem akarom védeni, mert ezt a viselkedést nem lehet védeni, de mielőtt elítélnénk, azért én kíváncsi lennék rá, hogy melyik verzió igaz, a hídon volt, vagy az utasokkal vacsorázott?! Nem mintha mentené, de ha a második, akkor még meg tdom érteni - ha elfogadni nem is - hogy összerogyott agyilag. Mondjuk azért nekem elsőre az jutott eszembe, hogy milyen hajósgazda az, aki egy ilyen alak vállára odateszi a négy stráfot... Emlékeztek, anno a Mahartnál milyen komoly pszichikai teszt volt felvételi előtt?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, az igazság teljesen még a bíróságon se fog kiderülni. Ahogyan viselkedik, az nagyon antipatikus.
      Amikor én kezdtem, még semmiféle teszt nem volt! :D

      Törlés
  7. Történelmi hagyományok: 146 évvel ezelőtt, az 1866. évi lissai tengeri csatában Persano nagyadmirális idő előtt elhagyta a sérült Re d' Italia vezérhajót és ezzel olyan kavarodást okozott az olasz flottában, hogy azok 2.5x számbeli és technikai fölényük ellenére csúnyán kikaptak a Habsburg flottától.

    Persano ezek után napokig hazudozott nagy olasz győzelemről a sajtónak, de végül az osztrákok az általa elsüllyedtnek jelentett Kaiser vezérhajón rendeztek díszvacsorát a külföldi követeknek cáfoló bizonyítékként.

    Furcsa, hogy az olaszok ilyen nagyobb szabású dolgokban mindig leégnek - míg kisebb, különleges műveletekben, pl. búvár-szabotázs kommandók, gyorscsónakos torpedóvetők, feltűnően bátor és eredményes akciókat hajtottak végre mindkét világháborúban, sőt egyesek szerint azóta is.

    VálaszTörlés
  8. Meddig terjed ki a hajó vezetőjének utasítási joga a személyzettel kapcsolatban ? Mikor hagyhatja el a személyzet a pusztulással közvetlenül veszélyeztetett hajót, ha azon utasok is tartózkodnak ?
    (1) Az úszólétesítmény vezetője az úszólétesítményt, illetőleg a rajta tartózkodó személyeket fenyegető veszély elhárítása érdekében jogosult az úszólétesítményen tartózkodó bármely személyt a veszélyhelyzet elhárításához szükséges cselekmény végzésére utasítani. Az úszólétesítményen lévő bármely alkalmas tárgyat (ideértve a rakományt, továbbá az úszólétesítményen tartózkodó személyek használati tárgyait és élelmiszerkészletét is) az úszólétesítmény vezetője jogosult a veszély elhárítása érdekében igénybe venni, illetőleg - ha a veszély más ésszerű módon nem hárítható el - feláldozni.
    (2) A veszély elhárítása érdekében szükséges cselekményekre elsősorban az úszólétesítmény személyzetének tagjai, másodsorban a rajta tartózkodó más munkaképes személyek kötelezhetők. Nők, valamint munkaképességükben koruk, betegségük vagy egyéb ok miatt korlátozott személyek végszükség esetében kötelezhetők - hajózási képesítést nem igénylő - munka végzésére.
    • Ha az úszólétesítményt pusztulás közvetlen veszélye fenyegeti, annak vezetője köteles a rajta tartózkodó személyeket és a hajóokmányokat biztonságba helyezni.
    (2) Pusztulás közvetlen veszélye esetén az úszólétesítményt a személyzet csak az utasokat követően, annak vezetője pedig utolsó menthető személyként hagyhatja el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lett volna tudni, hogy honnan az idézet!

      Törlés
    2. Hajózási szabályzat!

      Törlés

Címkék

8-as (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (18) naan (1) Napló (214) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)